ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σε διαδικασίες αξιολόγησης το προσωπικό της Βουλής

Σε άμεση εφαρμογή αναμένεται να μπει η εφαρμογή του κανονισμού της Βουλής, σχετικά με την αξιολόγηση του προσωπικού της. Η σχετική απόφαση του προέδρου της Βουλής υπογράφθηκε στις 22 Νοεμβρίου και προβλέπει σειρά μέτρων τόσο για την αξιολόγηση των υπηρεσιών όσο και την επιμόρφωση του προσωπικού καθώς και την βαθμολογησή του.

 

 

 

Οι διαδικασίες – με βάση το αυτοδιοίκητο της Βουλής- είναι εσωτερικές και πραγματοποιούνται από τους προϊσταμένους των επιμέρους τμημάτων. Ουσιαστικά η διαδικασία αφορά τις αξιολογήσεις από την διοικητική ιεραρχία της οποίας τα αποτελέσματα θα είναι συγκεντρωτικά και θα περιέχουν την βαθμολόγηση των υπαλλήλων με κριτήρια την αποτελεσματικότητα και τα προσόντα τους. Επίσης περιλαμβάνεται η διαδικασία της συμβουλευτικής συνέντευξης. Ιδιαίτερα σημαντική όμως και η πτυχή του κοινωνικού ελέγχου

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην απόφαση του προέδρου της Βουλής,

«Ο κοινωνικός έλεγχος αποσκοπεί στη βελτίωση της λειτουργίας και της ποιότητας των υπηρεσιών (του παραγόμενου έργου) της Βουλής. Ο κοινωνικός έλεγχος επιτυγχάνεται μέσω του εντοπισμού προβλημάτων μη εύρυθμης λειτουργίας, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τη γνώμη των πολιτών για την ποιότητα των Υπηρεσιών της Βουλής, αφετέρου προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία τους.

Για τον σκοπό αυτό καθιερώνεται διαδικασία Ακρόασης Κοινωνικών Φορέων και Πολιτών, με σκοπό την καταγραφή και άμεση απάντηση στα προβλήματα εύρυθμης λειτουργίας που εντοπίζουν οι πολίτες. Η διαδικασία της Ακρόασης διεξάγεται μία φορά κάθε δύο (2) μήνες, δημόσια και με τήρηση πρακτικών και αυστηρής σειράς προτεραιότητας στις επισημάνσεις και προτάσεις κοινωνικών φορέων ή μεμονωμένων πολιτών ή ομάδων πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό, ο Γενικός Γραμματέας της Βουλής συγκροτεί Επιτροπή Ακρόασης, από προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και Τμημάτων.

Μέσα κοινωνικού ελέγχου συνιστούν, μεταξύ άλλων, έρευνες, ηλεκτρονικές και μη, μέσω των οποίων οι πολίτες αξιολογούν τις υπηρεσίες της Βουλής που χρησιμοποίησαν. Κάθε ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της οποίας οι φορείς και οι πολίτες έρχονται σε επαφή με τη Βουλή, όπως και η κεντρική ιστοσελίδα της Βουλής, περιλαμβάνει υποχρεωτικά πρόβλεψη για αξιολόγηση από τους φορείς και τους πολίτες.

Στις Υπηρεσίες που έρχονται σε επαφή με πολίτες, εφαρμόζεται σύστημα διερεύνησης ικανοποίησης των πολιτών και υποβάλλονται παρατηρήσεις και προτάσεις για τη λειτουργία τους. Η Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού και Αναδιοργάνωσης Διοικητικών Λειτουργιών επεξεργάζεται τα σχετικά στοιχεία και συντάσσει εκθέσεις προς τον Γενικό Γραμματέα της Βουλής, εισηγούμενη κάθε αλλαγή που κρίνεται σκόπιμη».