ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεχάστε τα θρυλικά 50άρια «παπάκια»…

Με τίτλους τέλους απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο.
Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg,  η ύπαρξη αυτών των θρυλικών σκούτερ απελείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το 2020. Honda, Yamaha και Suzuki αποσύρουν φέτος πολλά από τα μοντέλα τους των 50 κυβικών και προειδοποιούν πως είναι πολύ πιθανό να τα καταργήσουν όλα. Το κόστος για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς τα κάνει πλέον ασύμφορα.
Στις «απώλειες» της φετινής χρονιάς προσμετράται το επίσης θρυλικό μίνι μηχανάκι «Ζ», το περίφημο «monkey» ή «ζετάκι». Ύστερα από 50 χρόνια, τα τελευταία μοντέλα θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής τον Αύγουστο.
«Με κάποιο τρόπο τα καταφέραμε με τους κανονισμούς μέχρι σήμερα, αλλά πλέον, τεχνολογικά, έχουμε φτάσει το όριο των δυνατοτήτων μας» δηλώνει διευθυντής του τμήματος μοτοσικλετών της Honda Νοριάκι Άμπε. «Δεν μπορούμε πια να φτιάξουμε ένα προϊόν το οποίο θα ικανοποιεί τους καταναλωτές».
Στην Ιαπωνία οι πωλήσεις καταποντίστηκαν κατά 94% πέρσι με 162.130 μηχανάκια έναντι 2,8 εκατομμυρίων που πωλούνταν το 1982, σύμφωνα με στοιχεία τω ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Το 60% των μοτοσικλετών πενήντα κυβικών που πουλήθηκαν πέρσι ήταν Honda, με δεύτερη τη Yamaha και τρίτη τη Suzuki.
«Τα μηχανάκια 100 ή 50 κυβικών μάλλον θα εξαφανιστούν» δήλωσε ο Οσάμου Σουζούκι, ο 87χρονος πρόεδρος της Suzuki. «Το χαμηλότερο όριο θα γίνουν μάλλον τα 125 ή τα 150 κυβικά».
Το «πενηνταράκι» αποτελεί σύμβολο της ιαπωνικής βιομηχανίας μοτοσικλετών. Η Honda ιδρύθηκε το 1948, βασισμένη στην επιτυχία του 50cc «Bata-bata» (που είχε ονομαστεί έτσι λόγω του θορύβου που έκανε). Μια δεκαετία μετά ακολούθησε το μηχανάκι με τη μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία: το Super Cub, το διαχρονικό κι αξέχαστο «παπάκι» – που φέτος αναμένεται να ξεπεράσει το ορόσημο των 100 εκατομμυρίων πωλήσεων.