ΔΙΕΘΝΗ

Εφαρμογή μίσθωσης μοτοσικλετών ενάντια στο κυκλοφοριακό χάος στην Τουρκία

Η «Scooty», μια νέα τουρκική κινητή εφαρμογή που εγκαινιάστηκε τον Απρίλιο, επιδιώκει να περιορίσει το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της μεγαλύτερης μητρόπολης της Τουρκίας.

Η πρώτη αυτού του είδους εφαρμογή στην χώρα σχεδιάστηκε από μια μικρή ομάδα νεαρών επιχειρηματιών, οι οποίοι την προσδιορίζουν ως μία «μη συμβατική εφαρμογή μεταφοράς» παρέχοντας έναν εναλλακτικό μηχανισμό μετακίνησης στη χαοτική κίνηση της πόλης.

Ο Τζενκ Κάγια, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της Scooty, περιέγραψε την εφαρμογή ως καθαρά μια «πλατφόρμα κοινής χρήσης», παρά μία συμβατική υπηρεσία ταξί.

«Συνδυάζουμε μοτοσικλετιστές της Κωνσταντινούπολης με ανθρώπους που τους αρέσει η μετακίνηση με δίκυκλο και τυχαίνει να πηγαίνουν προς την ίδια κατεύθυνση», είπε ο Κάγια στο Xinhua. Μέσω της εφαρμογής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αμέσως να απολαμβάνουν την βόλτα σε όλη την πόλη με το πλεονέκτημα ότι χρησιμοποιούν μια μοτοσικλέτα μέσα στο κυκλοφοριακό χάος με συγκεκριμένη χρέωση. Η εφαρμογή είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμη σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

«Έχουμε πελάτες που βιάζονται να πάνε σε γάμους, κηδείες, ή πιλότους που τρέχουν να προλάβουν τις πτήσεις τους», συμπληρώνει ο Κάγια όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο Ταρκάν Ανλάρ, ιδρυτής της Scooty, δίνει και μία άλλη εκδοχή λέγοντας ότι μερικές φορές οι πελάτες απλώς θέλουν να κάνουν μία περιήγηση στην πόλη οδηγώντας μοτοσικλέτα, και όχι να πηγαίνουν σε έναν συγκεκριμένο προορισμό.

«Με την εφαρμογή αυτή προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι η Κωνσταντινούπολη έχει να προσφέρει ακόμα περισσότερες ομορφιές, άπαξ και δεν χρειάζεται να ανησυχείς για την κίνηση» εξηγεί ο Ανλάρ.

Την εφαρμογή έχουν κατεβάσει πάνω από 70.000 χρήστες σε όλη την πόλη μέσα σε τέσσερις μήνες, ενώ σήμερα διαθέτει 1.000 εγκεκριμένους ενεργούς μοτοσικλετιστές.

Ο Αχμέτ Κεσκίν, ένας χρήστης της Scooty ο οποίος εργάζεται στο ασιατικό τμήμα της πόλης αλλά ζει στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης δήλωσε στο Xinhua, ότι προτιμά πάντα να χρησιμοποιεί την εφαρμογή όταν η κυκλοφορία είναι στο αποκορύφωμά της.

«Κανονικά χρειάζεται περίπου μιάμιση ώρα για να διασχίσεις τις δύο πλευρές, με την μοτοσικλέτα όμως κάνεις μόνο 15 λεπτά», εξηγεί ο Κεσκίν.

Προκειμένου να δώσουν τη σχετική έγκριση για τη συμμετοχή των μοτοσικλετιστών στην υπηρεσία αυτή, οι αρμόδιοι της εταιρίας εφαρμόζουν αυστηρές διαδικασίες εξέτασης, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών ασφαλούς οδήγησης για τους δικυκλιστές.

Υπάρχει επίσης ένας μηχανισμός για τους χρήστες ο οποίος τους επιτρέπει να ταξινομήσουν την δεξιότητα του οδηγού στο τέλος κάθε διαδρομής, με ένα σύστημα πέντε βαθμών.

Εάν ένας οδηγός αξιολογηθεί με λιγότερους από τέσσερις ή πέντε βαθμούς, ακυρώνεται αυτόματα η έγκρισή του.

Ο επόμενος στόχος της ομάδας της Scooty είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, η Σμύρνη στις ακτές του Αιγαίου.

«Όσο μεγαλώνουμε επιθυμούμε να εισάγουμε την κουλτούρα της μοτοσικλέτας στον τουρκικό λαό», λέει ο Ανλάρ.