3 top δεξιά, GOOGLE NEWS, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πόσα πυροσβεστικά αεροσκάφη έχουμε – Ποιο είναι το plan b

Οι ανάγκες για πυροσβεστικά αεροσκάφη παραμένουν μεγάλες και τα σχέδια που κατά καιρούς έχουν ακουστεί παραμένουν σχέδια.

Έτσι τα καναντέρ και τα PZL σηκώνουν όπως πάντα το βάρος, και οι Ιπτάμενοι, σε κάποιες περιπτώσεις, βρίσκονται να κρατάνε τα ίδια χειριστήρια που κρατούσαν οι πατεράδες τους όταν τα αεροσκάφη ήταν καινούργια.

  • Γράφει ο Κώστας Αττίας

Με βάση το χρονοδιάγραμμα επισκευών, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας λέει πως η πλέον πρόσφατη εκτίμηση διαθεσιμότητας των αεροσκαφών θα είναι εννέα, παλαιού τύπου CANADAIR,  CL-215, πέντε από τα νεότερα CL-415 και δεκαεννέα PZL.

Υπάρχει όμως όπως φαίνεται και ένα plan b για την πιθανή ενίσχυση του εναέριου στόλου αφού όσα σενάρια έχουν ακουστεί, ακόμα και για την αγορά πυροσβεστικών από την Ιαπωνία, δεν φαίνεται να έχουν βάση.

Όπως απάντησε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στην Ελληνική Λύση, τονίζοντας πως τα λεγόμενα του αφορούν όσα ισχύουν κατά την παρούσα φάση, κάτι που αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον, η Πολεμική Αεροπορία λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των διαθεσίμων αεροσκαφών   C-27J σε συνδυασμό με τις ανελαστικές αποστολές αυτών σε Αεροδιακομιδές, Έρευνα – Διάσωση και λοιπές επιχειρησιακές αποστολές, δεν προτίθεται να προβεί σε μελέτη τροποποίησης της χρήσης τους για ανάληψη αποστολών αεροπυρόσβεσης, τουλάχιστον τώρα.

Πάντως, όπως σημειώνει ο Υπουργός  η μετατροπή των C-27J σε ρόλο αεροπυρόσβεσης με χρήση εγκιβωτισμένου υγρού, είναι εφικτή χωρίς κόστος μετατροπής, πλην του κόστους χρήσης των εγκιβωτισμένων παλετών υγρού, εκτιμώμενου ύψους 700$ ανά κοντέινερ και συνολικού κόστους ανά αποστολή 4200$ που αφορά στη ρίψη έξι παλετών το μέγιστο. Σε κάθε περίπτωση δεν απαιτούνται τροποποιήσεις ή μετατροπές των συγκεκριμένων αεροπλάνων για να αναλάβουν, ενδεχομένως, αποστολές αεροπυρόσβεσης με χρήση εγκιβωτισμένου υγρού, πλην της ειδικής εκπαίδευσης που πρέπει να λάβει το Ιπτάμενο προσωπικό στην τεχνική ρίψης του εν λόγω υλικού.

Τέλος ο Υπουργός λέει πως η ΕΑΒ δεν διαθέτει τεχνογνωσία και πιστοποιημένο προσωπικό για τη συντήρηση, τυχόν τροποποιήσεις και μετατροπές για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.