3 top δεξιά, GOOGLE NEWS, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΜΟΝΟ ΣΤΟ USAY

Τα νέα δεδομένα και η αγωνία μαθητών και γονιών! Υπεύθυνος εκπαιδευτηρίου εξηγεί στο Usay.gr

Την αναγκαστική προσαρμογή της φροντιστηριακής εκπαίδευσης στη νέα πραγματικότητα, τις νέες απαιτήσεις, αλλά και την αγωνία γονέων και μαθητών για τη φετινή σχολική χρονιά, ιδίως όσων διεκδικούν ένα εισιτήριο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταφέρει μιλώντας στο usay.gr η Μαρία Κανάκη, υπεύθυνη σε εκπαιδευτήριο στην περιοχή του Κορυδαλλού, μέλος μεγάλου εκπαιδευτικού οργανισμού, με περισσότερους από 120 μαθητές.

Πόσο εύκολη ήταν η εξοικείωση καθηγητών και μαθητών με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;

Όταν ανακοινώθηκε το κλείσιμο και των φροντιστηρίων κάτι που όλοι περιμέναμε ότι θα συμβεί, η αντίδρασή μας ήταν γρήγορη. Με μια εκπαιδευτική πλατφόρμα που χρησιμοποιούσαμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η οποία λειτουργούσε βοηθητικά για την καταγραφή εργασιών και εκπαιδευτικού υλικού ώστε να είναι στην διάθεση των μαθητών μας, συνεχίσαμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Με την διαδικτυακή διδασκαλία ενώ και για εμάς δεν ήταν οικείο έως τώρα προσαρμοστήκαμε ταχύτατα. Όσο για τους μαθητές μας, ήταν για εκείνους κάτι απλό. Όλοι ανταποκρίθηκαν με άνεση και προθυμία να συνεχίσουμε τα μαθήματά μας τηρώντας τις διδακτικές ώρες, τις εργασίες τους και την τακτική εξέταση της επίδοσής τους.

Ποιες αγωνίες σας έχουν μεταφέρει τα παιδιά; 

Οι μαθητές μας έχουν μεταφέρει τα εξής θέματα που έχουν προκύψει αυτό το διάστημα.

Αρχικά ας λάβουμε υπόψη μας ότι είναι παιδιά στην εφηβεία. Αποσυντονίστηκαν από την καθημερινότητά τους. Το βιολογικό τους ρολόι απορυθμίστηκε. Αυτό έχει προκύψει από το να ξυπνάνε πολύ αργά το μεσημέρι, να μην τρέφονται σωστά διότι χάνουν το πρωινό τους γεύμα άρα λείπει η τροφή που προσφέρει ενέργεια. Περνάνε τον περισσότερο χρόνο τους στο κινητό τους ή στον υπολογιστή τους προκειμένου να επικοινωνήσουν με φίλους τους ή με τους καθηγητές τους. Η διέξοδός τους είναι να παρακολουθούν ταινίες ή σειρές έως τις πρώτες πρωινές ώρες. Τους διακατέχει πλέον κόπωση σωματική, διάθεση πολύ χαμηλή και εσωστρέφεια. Η μονοτονία που χαρακτηρίζει την καθημερινότητά τους μιας και δεν προκύπτουν εύκολα ανατροπές ή γεγονότα για να διασκεδάσουν ή να ασχοληθούν με θέματα του δικού τους κοινωνικού περιβάλλοντος τους προκαλεί ατροφία στην κοινωνικότητά τους.

Ενώ βρίσκονται στον ίδιο χώρο με την οικογένειά τους αρκετές ώρες πλέον, το βασικότερο θέμα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους.

Πόσο μπορεί η κατάσταση να επηρεάσει την απόδοση τους σε προαγωγικές απολυτήριες ή κυρίως  εισαγωγικές στα πανεπιστήμια εξετάσεις;

Σίγουρα όσα ανέφερα παραπάνω έχουν συμβάλει σε αρνητικές σκέψεις και στάσεις. Η αισιοδοξία πλέον χάνεται από τα σχέδια που είχαν χαράξει αρχικά. Μιλώντας για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου πέρασαν μια περίοδο που θεώρησαν ότι για όλα όσα προσπάθησαν τα τελευταία τρία χρόνια θα χαθούν ξαφνικά. Ότι μάταια κουράστηκαν επενδύοντας τον χρόνο τους με μελέτη και προετοιμασία για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην σχολή που θα τους οδηγήσει στο δικό τους στόχο.

Η επαφή με τους καθηγητές και η καθημερινή εμψύχωση τονίζοντας τα πλεονεκτήματα της ορθής προετοιμασίας που έχουν ήδη ολοκληρώσει εδώ και αρκετό καιρό, έχουν δώσει θάρρος στους μαθητές μας και στους γονείς τους.

Έχοντας πάντα σαν βασικό γνώμονα τον άνθρωπο έχουμε λάβει σοβαρά υπόψη μας τις ψυχολογικές μεταπτώσεις που βιώνουν κάθε φορά οι μαθητές μας. Οπότε αφουγκραζόμαστε κάθε σχόλιο ή αλλαγή τους και προσπαθούμε να τονώσουμε την διάθεσή τους ,να επικοινωνήσουμε άμεσα με τους γονείς τους προκειμένου να επισημάνουμε την ιδιαιτερότητα της κάθε περίπτωσης.

Υπάρχουν κάποιες κατευθύνσεις που θα επηρεαστούν περισσότερο στην επόμενη τους σχολική χρονιά από το lockdown στα σχολεία;

Το lockdown θα επηρεάσει όλες τις τάξεις. Η ύλη θα πρέπει να διδαχτεί στις σχολικές μονάδες με προσοχή στα σημαντικά κεφάλαια που απαιτούνται σε επόμενες τάξεις. Στα λεγόμενα «μαθήματα αλυσίδας» θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή, ώστε να μην υπάρξουν εκκρεμότητες.

Ποια είναι η στάση των γονιών απέναντι στην νέα μορφή εκπαίδευσης;

Η πλειοψηφία των γονέων συνεργάστηκαν μαζί μας εξαιρετικά. Υπήρξαν αντιδράσεις ανασφάλειας για αυτή τη μορφή εκπαίδευσης αλλά το ποσοστό ήταν πολύ μικρό και θα έλεγα από ανθρώπους που δεν είναι γενικότερα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας. Υπήρξε και μια τρίτη  κατηγορία που αντέδρασε αρνητικά σε αυτήν την μορφή εκπαίδευσης από ανασφάλεια για την οικονομική αδυναμία που πλέον είχαν να αντιμετωπίσουν.

Από την εμπειρία σας ποια κατά τη γνώμη σας θα ήταν η καλύτερη επιλογή για το άνοιγμα των σχολείων και για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων ώστε να μην αδικηθούν οι φετινοί διαγωνιζόμενοι;

Λόγω των αχαρτογράφητων υδάτων που εξελίσσεται η συγκεκριμένη πανδημία και αναμένοντας τις ανακοινώσεις των ειδικών, αδυνατώ να δώσω απάντηση για την ακριβή ημερομηνία που θα ήταν ιδανική να ανοίξουν τα σχολεία καθώς και τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις. Η υγεία των διαγωνιζομένων προέχει, εάν ένας μαθητής νοσήσει κατά τη διάρκεια των εξετάσεων είναι σαφές ότι θα υπάρξει πρόβλημα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Άρα ας αναμένουμε τις αποφάσεις των ειδικών.