Για την αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και τη δημιουργία σύγχρονης δομής με μεγαλύτερη ευελιξία εργάζεται η κυβέρνηση όπως επιβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας για τον στόχο της κυβέρνησης εν μέσω καθυστερήσεων που έχουν προκαλέσει ταλαιπωρία στους επιβάτες στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο κ. Δήμας παραδέχτηκε ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» αντιμετωπίζει προβλήματα καθυστερήσεων, τόνισε ωστόσο ότι σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι καθυστερήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες. Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι η συνεργασία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι καλή, υπενθυμίζοντας ότι τους τελευταίους μήνες πέρασαν σημαντικές ρυθμίσεις που αφορούν μεταξύ άλλων την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους λίγο πριν τη σύνταξη, την υπερεργασία αλλά και την ωριαία αποζημίωση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Ο υπουργός Μεταφορών τόνισε μάλιστα ότι οι απολαβές των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας είναι ιδιαίτερα υψηλές για τα ελληνικά δεδομένα: «Ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας με σημαντική εμπειρία μπορεί να παίρνει και πάνω από 120.000 ευρώ ετησίως (σ.σ. μεικτές αποδοχές). Είναι απολαβές που προφανώς φορολογούνται και που δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό, ωστόσο φαίνεται πως ζητούν και επιπλέον απολαβές».
Όπως εξήγησε, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή υλοποιείται σχέδιο δράσης 364 σημείων και 7 πυλώνων, με τακτικές εκθέσεις προόδου ανά έξι εβδομάδες. Ένας από τους πυλώνες αφορά τη μετατροπή της ΥΠΑ σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, προκειμένου να αποκτήσει μεγαλύτερη διοικητική αυτονομία. «Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για ζητήματα ακόμη και της καθημερινότητας, όπως η καθαριότητα ή η συντήρηση, απαιτείται υπουργική υπογραφή. Αυτά πλέον σταματούν να υπάρχουν», ανέφερε.
Συνεχίζεται η ταλαιπωρία για εκατοντάδες ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς οι καθυστερήσεις σε πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού φτάνουν ακόμη και τη μιάμιση ώρα.
Το πρόβλημα ξεκίνησε από το πρωί της Πέμπτης και παραμένει σε εξέλιξη, καθώς οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αποφάσισαν να επανέλθουν στον αρχικό σχεδιασμό των 28 πτήσεων ανά ώρα, εγκαταλείποντας την αυξημένη διαχείριση 36 πτήσεων/ώρα, στην οποία είχαν φτάσει προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του καλοκαιριού.