Χωρίς… ρόδες η ΕΛ.ΑΣ.! Η συμφωνία προμήθειας 5.000 οχημάτων με πετρελαιοκίνηση από κορεατική εταιρεία φαίνεται να έχει «ναυαγήσει» οριστικά, παρά τα αρχικά ενθαρρυντικά σημάδια.
Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επεξεργάζεται την περίπτωση αναζήτησης ενδιαφέροντος από άλλες αντιπροσωπείες αυτοκινητοβιομηχανιών, ακόμη και της αγοράς οχημάτων με… leasing αν ξεπεραστούν τα νομοθετικά κολλήματα και η απροθυμία των εταιρειών σε μία ασύμφορη για εκείνες προμήθεια.
Με την κορεατική εταιρεία βρίσκονταν σε εξέλιξη διαβουλεύσεις προκειμένου να προμηθεύσει δωρεάν τον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. και στην συνέχεια το ελληνικό δημόσιο να επιβαρύνεται με το κόστος της επισκευής βλαβών και συντήρησης των οχημάτων σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία των αντιπροσωπειών της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων απομακρύνθηκε ο εκπρόσωπος της εταιρείας στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την οπισθοδρόμηση της ενδεχόμενης συμφωνίας. Ακολούθησε κάποια «υποψία» ενδιαφέροντος από τον εκπρόσωπο της ίδιας εταιρείας στην Ευρώπη, υπήρξαν σχετικές συζητήσεις, χωρίς όμως και αυτή τη φορά να τελεσφορήσουν.
Στο αρμόδιο υπουργείο έχει συσταθεί επιτροπή προκειμένου να εξετάσει όλες τις παραμέτρους προμήθειας οχημάτων, ερευνώντας τα νομοθετικά ζητήματα, και την προσέγγιση εταιρειών. Μετά το «ναυάγιο» όμως με την κορεατική εταιρεία, οι υψηλές προσδοκίες προμήθειας περίπου 5.000 οχημάτων, έχουν πέσει στον αριθμό των περίπου 1.000 προκειμένου να καλυφθούν οι σοβαρές ανάγκες αντικατάστασης των πιο «γερασμένων» οχημάτων.
Σχετικά πρόσφατα η ΕΛ.ΑΣ., πήρε με ΕΣΠΑ, λίγα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, τα οποία όμως δεν έφθασαν ποτέ στις υπηρεσίες που δόθηκαν αλλά «φυλάσσουν» και μετακινούν, πρώην υπουργούς, στρατηγούς και εισαγγελείς. Την ίδια ώρα οι διοικητές υπηρεσιών από τους οποίους «υφαρπάχθηκαν» τα οχήματα, τοποθετούν… σφήνες στα παράθυρα των σκάρτων για να μην ξεπαγιάσουν και βάζουν 20ευρα από την τσέπη τους για τα σκασμένα λάστιχα. Τα όποια ελάχιστα καινούργια οχήματα που «δωρίζονται» ή αγοράζονται, σχεδόν άμεσα… εξαφανίζονται και «παρκάρουν» έξω από τις κατοικίες υψηλών στόχων.
Ενδεικτικό παράδειγμα της κατάστασης και «υφαρπαγής», έγινε αντιληπτό όταν ένα παλιό συμβατικό όχημα της ΕΛ.ΑΣ., που βρισκόταν έξω από την κατοικία υψηλόβαθμου στελέχους της κυβέρνησης, εκτελώντας υπηρεσία φύλαξης από το αστυνομικό προσωπικό, «έμεινε» από τεχνικό πρόβλημα. Σχεδόν άμεσα αντικαταστάθηκε με ένα καινούργιο… νέας τεχνολογίας για τοποθετηθεί στην ίδια θέση… στάθμευσης έξω από την κατοικία του κυβερνητικού στελέχους.
Η λύση του leasing, που έχει εξετασθεί και στο παρελθόν, αρχικά φαίνεται να «κολλάει» σε νόμο του… 1953, που ισχύει ακόμη και σήμερα για την αγορά οχημάτων από υπηρεσίες του Δημοσίου.Στην περίπτωση που επιλεγεί αυτή η λύση εξετάζεται η παρασκευή κάποιων νομοθετημάτων που θα ξεμπλοκάρουν τη διαδικασία. Όπως και να έχει όμως η σημαντικότερη αιτία που δεν μπορεί να προχωρήσει ένας τέτοιος τρόπος ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, ανακύπτει από τις ίδιες τις εταιρείες leasing, για τις οποίες δεν είναι συμφέρουσα μια τέτοια προμήθεια παρά τα μεγάλα αριθμητικά μεγέθη. Ουσιαστικά δεν συμφέρει τις εταιρείες να έχουν τη συντήρηση των οχημάτων για μια 5ετία, όταν από το τιμόνι κάθε οχήματος περνούν δεκάδες αστυνομικοί οδηγοί. Επίσης, ένα όχημα που έχει χρησιμοποιηθεί με αυτόν τον τρόπο από δημόσιο οργανισμό και πόσο μάλλον από αστυνομική αρχή, δεν θα μπορεί να μεταπωληθεί, ενώ δύσκολα θα αγοραζόταν και από την ίδια την ΕΛ.ΑΣ..
Σχεδόν το 70% του σημερινού στόλου της αστυνομίας, είναι άνω της δεκαετίας, και έχει καταγράψει από 400.000 έως 700.000 χιλιόμετρα!
πηγή: The Toc