ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διοικητής ελληνικής ΥΠΑ για EgyptAir: Δεν απαντούσε στα σήματά μας

Όλα όσα συνέβησαν ενώ το αγνοούμενο αεροσκάφος της EgyptAir βρισκόταν στο ελληνικό FIR περιέγραψε ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας Κώστας Λιντζεράκος τονίζοντας πως στην επικοινωνία της υπηρεσίας με τον πιλότο δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλημα στην πτήση.

 

Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο κ. Λιντζεράκος ανέφερε πως το αεροσκάφος μπήκε στις τρεις παρά πέντε τη νύχτα στο ελληνικό FIR με κατεύθυνση νότια, προς το FIR του Καΐρου. Πάνω από την Κέα, όπως περιέγραψε, η ελληνική Πολιτική Αεροπορία ήρθε σε επαφή με το αεροσκάφος, του έδωσε συντεταγμένες και αυτές ακολούθησε ο πιλότος μέχρι την έξοδό του από το ελληνικό FIR.

Περιγράφοντας την πορεία του αεροσκάφους πριν την εξαφάνισή του από τα ραντάρ ο κ. Λιτζεράκος είπε ότι 2:55 το Airbus A320 μπήκε στο ελληνικό FIR και πετούσε στα 37.000 πόδια. «Πάνω από τη νήσο Κέα το κέντρο περιοχής Αθηνών μίλησε με τον πιλότο και δεν από αυτόν δεν δηλώθηκε κάποιο πρόβλημα» περιέγραψε τι συνέβη ο κ. Λιτζεράκος.
«Κατά πάγια τακτική όταν ένα αεροσκάφος αλλάζει FIR οι ελεγκτές από το FIR από το οποίο φεύγει επικοινωνούν με τον πιλότο για να τον ενημερώσουν ότι πλέον θα επικοινωνεί με τις υπηρεσίες που καλύπτουν τον επόμενο εθνικό εναέριο χώρο. Έτσι έκαναν και οι δικοί μας ελεγκτές αλλά ο πιλότος της EgyptAir δεν ανταποκρινόταν» περιέγραψε τι συνέβη ο κ. Λιτζεράκος.

«Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του δέκα μίλια πριν βγει από το ελληνικό FIR και δεν αποκρίθηκε» προσέθεσε σημειώνοντας ότι ο ελεγκτής επέμεινε προσπαθώνοντας να επικοινωνήσει με τον πιλότο, δίχως, όμως, αποτέλεσμα. 

«Στις 3:29 το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ», προσέθεσε εξηγώντας ότι εκείνη την ώρα είχε μπει εντός FIR Καΐρου. «Επικοινωνήσαμε με τους Αιγύπτιους και δεν είχαν ιδέα, ενημερώσαμε τις υπηρεσίες διάσωσης τις δικές μας που ανταπορκίθηκαν αμέσως», πρόσθεσε.

Ήταν μια συνηθισμένη πτήση, τι συνέβη μετά δεν μπορώ να το ξέρω κατέληξε ο διοικητής της ΥΠΑ.