GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ανεβάζει τον πήχη το Nissan Micra και «κλείνει» το μάτι στους νέους οικογενειάρχες

Του Πέρη Χαλάτση

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε το Nissan Micra. Το αυτοκίνητο που απευθύνεται στο μέσο οικογενειάρχη που θέλει κάτι μικρό, σχετικά φθηνό, με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα αλλά πάνω από όλα ασφαλές.
Σήμερα σας παρουσιάζω το Micra 5ης γενιάς στην έκδοση Acenta με τον 1000άρι κινητήρα που αποδίδει 100 ps. Και θα ξεκινήσω με την τιμή του. Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει κάνει μια λογική πρόταση και με την τιμή των 14.890 ευρώ προσελκύει τους αγοραστές που εμπιστεύονται τα αυτοκίνητα της Nissan.
Όσοι δεν παρακολουθούν τις αλλαγές που γίνονται από γενιά σε γενιά σίγουρα δεν μπορούν να κάνουν συγκρίσεις. Μπορώ να σας πω απλά ότι το Micra 5ης γενιάς δεν έχει καμιά σχέση με την έκδοση 4ης γενιάς. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από το μηδέν.

Διάλεξα το Micra Accenta με τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα που συνεργάζεται άψογα με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Όταν βλέπεις απέξω το αυτοκίνητο παρατηρείς ότι οι καθρέφτες αλλά και οι χειρολαβές είναι στα χρώματα του αυτοκινήτου. Οι χειρολαβές στις πίσω πόρτες είναι κρυφές και όσοι δεν το ξέρουν ψάχνονται για να βρουν τον τρόπο να τις ανοίξουν. Θα σας αρέσουν τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα στη μάσκας σχήματος “V”, που δίνουν δυναμική εικόνα στο όμορφο Micra. Ο σχεδιασμός είναι μοντέρνος και το Micra βρίσκεται ένα σκαλοπάτι πιο ψηλά από αρκετά νέα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Πάντα λέω ότι κάθε φορά που οι γιαπωνέζοι της Nissan παρουσιάζουν ένα καινούργιο μοντέλο μας εντυπωσιάζουν με την ευαισθησία που δείχνουν για την προστασία του περιβάλλοντος.
Ο νέος 1000άρης ΙG-T (είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς Euro6d-Temp-) αποδίδει 10 ίππους περισσότερους από το προηγούμενο κινητήρα που φορούσε το Micra 4ης γενιάς. Έχει ροπή 160 / 2750 σ.α.λ δηλαδή +20 Nm ροπής αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Και αυτό είναι μια από τις γιαπωνέζικες εκπλήξεις.

Για να κλείσουμε το κεφάλαιο των αριθμών, το Micra με τον νέο κινητήρα αποδίδει τους 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.. Οι εκπομπές C02 είναι από 103-105 γρ./χλμ.( δηλαδή (-13 έως -15 g / km ανάλογα με την έκδοση) . Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν τελική ταχύτητα 184 χλμ , από 0-100 χλμ./ώρα μόλις 10,9’’ και όλα αυτά με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.
Θεωρώ ότι ελάχιστοι είναι αυτοί που κάθονται και ασχολούνται με τα νούμερα. Γιατί με τόσα ραντάρ που έχουν τοποθετηθεί στους δρόμους ποιος θα ρισκάρει να τερματίσει το ταχύμετρό του. Αλλά και αυτοί που αγοράζουν τα Micra, δεν τα θέλουν για να κάνουν κόντρες στους δρόμους. Είναι αγοραστές της κατηγορίας B-hatchback και ενδιαφέρονται για την ασφάλεια τους αλλά και για την οικονομία στις μετακινήσεις τους. Η επίσημη μέτρηση που δίνει η Nissan για το αυτοκίνητο με το μηχανοκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι κατανάλωση από 4,5-4,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή κατά -0,6 έως -0,7 l / 100 km από το προηγούμενο Micra.

Δεν μπορώ να σας πω ότι οδηγούσα οικονομικά. Ούτε τα χιλιόμετρα που έκανα ήταν με την 5η ταχύτητα στο κιβώτιο. Ο μέσος όρος κατανάλωσης ήταν λίγο πάνω από τα 6 λίτρα σύμφωνα με τον μετρητή του αυτοκινήτου.
Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος και οι κραδασμοί είναι λογικοί. Το Micra έχει ενισχυμένη ηχομόνωση και έτσι οι ενοχλητικοί θόρυβοι δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό.
Ο οδηγός βρίσκει γρήγορα την ιδανική του θέση. Το τιμόνι που είναι πολλαπλών χρήσεων είναι γρήγορο και «υπάκουο». Στο δρόμο το Micra έχει καλή οδική συμπεριφορά και καλό πάτημα στην άσφαλτο. Η ανάρτηση του αν και σκληρή μου άρεσε. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και δεν σε τρομάζουν. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ζάντες 16 ιντσών και ελαστικά 195/55 R16.

Οι επιβάτες όταν είναι τέσσερις ταξιδεύουν άνετα . Οι πέντε θα στριμωχθούν. Το πορτμπαγκάζ είναι 300 λίτρων ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.
Το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και εκείνο που έχει σημασία για τον οδηγό είναι ότι δεν χρειάζεται να κάνει κατεβάσματα για να κρατηθεί στο ρυθμό που θέλει. Οι ταχύτητες «κουμπώνουν» εύκολα.
Το εσωτερικό είναι αναβαθμισμένο. Το νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect περιλαμβάνει κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών ενώ η οθόνη που βρίσκεται ενσωματωμένη στον πίνακα οργάνων έχει επανασχεδιαστεί, ώστε να εμφανίζει πρόσθετες πληροφορίες.

Το νέο NissanConnect είναι ένα ολοκαίνουριο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιείτε το smartphone με το αυτοκίνητο. Υπάρχει η δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Στην έκδοση Acenta υπάρχουν ESP, cruise control, σύστημα A-IVI, Hill Start Assist , Active Ride Control, 6 αερόσακοι και speed limiter, Forward Emergency Braking ( σύστημα ενεργητικής πέδησης) , αισθητήρες φωτός, αιρ κοντίσιον, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ηλεκτρικά παράθυρα για τον οδηγό και συνοδηγό. Υπάρχει ακόμη προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας – (Lane Departure Warning) , σύστημα παρέμβασης λωρίδας – (Lane Prevention Warning), σύστημα ενεργής πέδησης με ανίχνευση πεζών (FEB+pedestrian detection), υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.