ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Απόψε στη F1 πρόβα τζενεράλε με το Sprint 100!

Για τρία Grand Prix θα γίνει δοκιμαστικά το νέο επιχείρημα της F1 με το Sprint 100 που θα λειτουργήσει και ως pole position στον αυριανό αγώνα στο Silverstone.

Στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής που έγιναν για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 όχι το απόγευμα αλλά στις 8 το βράδυ (ώρα Ελλάδος), καλύτερο χρόνο έκανε ο Lewis Hamilton και ξεσήκωσε τους Βρετανούς στις εξέδρες.

Λούις Χάμιλτον

Ο Hamilton έκανε χρόνο 1.26.134 και κέρδισε τον Ολλανδό Max Verstappen για +0.172 ενώ στην 3η θέση βρέθηκε ο V. Bottas με διαφορά  +0.414 του δευτερολέπτου.

Μαξ Βερστάπεν

Σήμερα η Formula 1 γράφει ιστορία στο  Silverstone. Για πρώτη φορά θα έχουμε έναν αγώνα σπριντ το Σάββατο ο οποίος θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης για την Κυριακή.

Για αυτή την  αλλαγή οι πιλότοι εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους. Είναι άλλο να κάνεις χρονομετρημένες δοκιμές μόνος και να κάνεις τον απόλυτο χρόνο που θα σου κρίνει και τη σειρά εκκίνησης του αγώνα και άλλο να μπαίνεις σε μια πίστα με όλα τα μονοθέσια και να κινδυνεύεις με μια επαφή να βρεθείς τελευταίος.

Το εγχείρημα δεν έχει γίνει αποδεκτό από τους πιλότους. Ο Bernie Ecclestone ο μέχρι πρότινος ισχυρός άντρας της Formula 1 , χαρακτήρισε τη νέα μορφή «εντελώς ανόητη». Με τον Ecclestone φαίνεται ότι συμφωνεί και ο Jean Todt, πρόεδρος της FIA ,ο οποίος δήλωσε ότι δεν είναι θιασώτης της νέας μορφής.

Όποιος πάει καλά, δεν έχει καμιά άσχημη στιγμή και καταφέρει να κρατηθεί «αλώβητος» μέσα στο «στρίμωγμα» της εκκίνησης του Sprint θα ξεκινήσει την Κυριακή με πολλές ελπίδες.

Είναι και κάτι ακόμη. Χθες έγιναν τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Και σήμερα πριν από το Sprint θα γίνουν ελεύθερα δοκιμαστικά. Αλλόκοτα πράγματα.

Ελαστικά

Στο Silverstone θα χρησιμοποιηθούν  C1 η P Zero λευκή σκληρή γόμα, C2 η P Zero κίτρινη μέση γόμα και  C3 η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Επελέγησαν οι σκληρότερες γόμες στην γκάμα P Zero Formula 1 λόγω των μεγάλων απαιτήσεων της πίστας. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του ,12 σετ σλικ ελαστικά Pirelli P Zero (αντί για 13), δυο σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Σε περίπτωση βροχής θα υπάρχουν διαθέσιμα μέχρι 6 σετ από ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green και 3 σετ βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

Η πίστα στην Αγγλία είναι απαιτητική  καθώς μεγάλα ποσά ενέργειας μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών.

Οι ατμόσφαιρες που συστήνει η Pirelli στην εκκίνηση είναι για τους μπροστινούς τροχούς 25 πίεση, 23 για τους πίσω και γωνία κάμπερ -2.75 μοίρες, – 1.5 μοίρες αντίστοιχα μπροστά-πίσω. Η δομή του ελαστικού πίσω  θα είναι ίδια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε στις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία. Τα πίσω ελαστικά έχουν πιο στιβαρή δομή χωρίς εξτρά βάρος και περιλαμβάνουν κάποια στοιχεία που θα υπάρχουν στα ελαστικά 18 ιντσών της νέας χρονιάς.

Η πίστα του Silverstone θεωρείται πίστα απαιτήσεων. Έχει υψηλές ταχύτητες και ενέργειες. Οι πιο στροφές είναι οι Μάγκοτς και Μπέκετς . Σ αυτές τις δύο στροφές ασκούνται  μεγάλες δυνάμεις -ξεπερνούν τα 5g – στα ελαστικά και οι πιλότοι περνάνε τις δύο στροφές με το γκάζι στο …πάτωμα.