ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Χαμηλές οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων τον Ιούνιο

Ο κόσμος δεν έχει συνέλθει από το σοκ του κορωνοϊού και οι κινήσεις που κάνει είναι μετρημένες. Χωρίς να έχει ένα σίγουρο αύριο και με τον φόβο ότι μπορεί –όπως ισχυρίζονται οι επιδημιολόγοι- ο ιός να επιστρέψει, είναι επιφυλακτικοί στις αγορές των νέων αυτοκινήτων. Ο μήνας Ιούνιος ήταν αρκετά πεσμένος σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:

 

Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 8.249 13.133 -37,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 786 814 -3,4%
Καινούργια λεωφορεία 19 46 -58,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 4.889 5.097 -4,1%
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020 Ιανουάριος – Ιούνιος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 36.570 65.557 -44,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 3.500 4.239 -17,4%
Καινούργια λεωφορεία 144 267 -46,1%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 15.552 19.080 -18,5%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:

Segment Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2020 Ιανουάριος -Ιούνιος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 7,5% 18,3% -10,8 8,9% 16,6% -7,7
A-SUV 1,4% 1,4% +0,0 1,7% 1,5% +0,2
A TOTAL 8,9% 19,7% -10,7 10,6% 18,1% -7,5
B 28,3% 35,9% -7,6 28,9% 34,6% -5,7
B-SUV 17,9% 11,0% +6,8 18,1% 10,7% +7,4
B TOTAL 46,2% 46,9% -0,7 47,0% 45,3% +1,7
C 15,7% 11,9% +3,8 13,5% 13,2% +0,2
C-SUV 23,6% 15,3% +8,3 22,3% 16,9% +5,4
C TOTAL 39,3% 27,1% +12,1 35,8% 30,2% +5,7
D 1,2% 1,1% +0,1 1,4% 1,3% +0,1
D-SUV 2,7% 2,3% +0,4 2,6% 1,9% +0,7
D TOTAL 3,9% 3,4% +0,5 4,0% 3,2% +0,8
E 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,3% +0,0
E-SUV 0,3% 0,1% +0,1 0,3% 0,2% +0,1
E TOTAL 0,5% 0,3% +0,2 0,5% 0,5% +0,1
F-G 0,0% 0,1% +0,0 0,0% 0,0% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,2% 0,2% +0,0 0,1% 0,3% -0,1
MPV-M/COMBI 0,7% 2,0% -1,3 1,5% 2,1% -0,7
  100,0% 100,0% +0,0 100,0% 100,0% +0,0
(Εκ των οποίων SUV 46,0% 30,3% +15,7 45,2% 31,3% +13,9)

 

  Ιούνιος 2020 Ιούνιος 2019 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Ιούνιος 2020

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘19*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 56,2% 73,3% -17,1 56,7% 68,7% -12,0 52,3% 57,2% -4,9
Πετρέλαιο 28,4% 21,0% +7,4 27,6% 25,2% +2,4 29,9% 33,2% -3,3
Υβριδικά (HEV) 12,6% 3,5% +9,1 12,9% 4,3% +8,6 9,4% 4,8% +4,6
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 1,0% 0,4% +0,7 1,0% 0,4% +0,6 6,8% 2,5% +4,3
Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,6% 1,2% +0,4 1,7% 1,0% +0,8 1,6% 2,3% -0,7
Υγραέριο

(bi-fuel)

0,2% 0,7% -0,5 0,0% 0,5% -0,4

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:

 

  Μάιος 2020 Μάιος 2019 Μεταβολή Ιανουάριος –Μάιος 2020 Ιανουάριος –Μάιος 2019 Μεταβολή
ΕΕ(1) 581.161 1.217.259 -52,3% 3.331.715 5.692.828 -41,5%
ΕΕ 14(2) 515.851 1.078.841 -52,2% 2.928.636 5.068.929 -42,2%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 603.565 1.260.449 -52,1% 3.461.589 5.890.360 -41,2%
Ελλάδα 4.497 13.832 -67,5% 28.321 52.424 -46,0%

 

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.