ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Mustang Mach-E! Αθόρυβη, επαναστατική, ευρύχωρη, ταχύτατη

Το ολοκαίνουργιο Mach E της Mustang έφθασε στην Ελλάδα για να κλέψει την παράσταση ανάμεσα στα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  Η Ford έκανε τη δημοσιογραφική παρουσίαση και το οδηγούμε για να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο, επαναστατικό, ευρύχωρο, ταχύτατο. Και φυσικά με την υπογραφή της φίρμας που ξέρει να κατασκευάζει γρήγορα αυτοκίνητα και να προσφέρει δυνατές συγκινήσεις. Με τρεις όμως σημαντικές διαφορές. Αυτό το Mustang που έχει τον τίτλο Mach E ,έχει χώρους για να ταξιδέψει άνετα μια οικογένεια, είναι αθόρυβο αφού είναι 100% ηλεκτρικό και κινείται με σχεδόν μηδενικά έξοδα.

Κάθε ιδιοκτήτης του Mach E χρειάζεται να σετάρει τις εφαρμογές του αυτοκινήτου και να κάνει πιο εύκολη τη ζωή του, χωρίς κλειδιά, κοντρόλ και …χειρολαβές. Γιατί λέμε το τελευταίο; Εξηγούμε αμέσως.

Το Mach E χάρη στην προηγμένη τεχνολογία ξεκλειδώνει από τα τρία μέτρα αφού αναγνωρίσει από το κινητό ποιος είναι ο ιδιοκτήτης. Στις πόρτες δεν υπάρχουν χειρολαβές. Υπάρχει μόνο ένα μικροσκοπικό κουμπί. Εκεί ακουμπάς το δάκτυλό σου και η πόρτα ανοίγει.

Και κάτι άλλο. Αν δεν έχουμε το τηλέφωνο μαζί μας και η μπαταρία του κλειδιού έχει πέσει και δεν ανταποκρίνεται στον τηλεχειρισμό , μην ανησυχείτε. Δεν θα μείνετε στο δρόμο. Αρκεί να θυμάστε το Pin που εσείς έχετε επιλέξει. Στη μεσαία κεντρική κολώνα του αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι αριθμοί. Είναι τόσο διακριτικοί που μόνο αν ξέρεις σε ποιο σημείο είναι τους διακρίνεις.  Πατάς το Pin σου και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει.

Ακόμη αν είστε μακριά από το αυτοκίνητό σας και θέλετε να σας φέρει κάποιος μια τσάντα η κάποιο άλλο αντικείμενο μπορείτε να το ξεκλειδώσετε από μακριά και μετά να το κλειδώσετε. Απλά πράγματα.

Οι ιδιοκτήτες της Mach-E μπορούν με τη βοήθεια της εφαρμογής FordPass να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου. Μπορούν ακόμη να προγραμματίσουν τη φόρτιση των μπαταριών τις ώρες που επιθυμούν. Από τεχνολογίες δεν παίζεται.

Στο εσωτερικό το ταμπλό είναι εντυπωσιακό. Κυριαρχεί  μια τεράστια κεντρική οθόνη 15.5 ιντσών αλλά και μια μικρότερη 10.2 ιντσών που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό. Η μεγάλη οθόνη που είναι σαν ένα μεγάλο tablet  δεν έχει κουμπιά. Όλες οι ενδείξεις λειτουργούν με την αφή. Το μόνο που διαφέρει είναι ο περιστροφικός διακόπτης για τον ήχο.

 

Ο οδηγός χρειάζεται να μάθει όλα όσα του προσφέρει το 100% ηλεκτρικό Mach E για να εκμεταλλευτεί  τον απολαυστικότερο τρόπο οδήγησης  η να κινηθεί με «επιθετικούς» ρυθμούς. Οι βασικότερες λειτουργίες στη  οθόνη είναι το σετάρισμα της προτίμησης κάθε οδηγού, η πρόσβαση στο κεντρικό μενού και το βασικότερο αυτές τις καυτές ημέρες η έξυπνη λειτουργία του κλιματισμού.

Διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, που παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον «ήχο κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας.

Οδηγήσαμε την έκδοση Mach E tech Pack Plus (με την τεράστια ηλιοροφή) με κίνηση στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Extended Range με τη μεγάλη μπαταρία και με τις 376 κυψέλες.

Υπάρχει ακόμη μια έκδοση που θα κυκλοφορεί στη χώρα μας και είναι η Standard Range με μικρότερη μπαταρία με 288 κυψέλες. Εξωτερικά και οι δύο εκδόσεις είναι ίδιες.

Η Standard Range με τα 68 Kwh έχει αυτονομία 470 Km (RWD) και 410 km (AWD). Λόγω της επιδότησης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»,  θα προτιμηθεί κατά  την άποψή μας  από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους. Η τιμή της από 57.587 πέφτει στα 51.587 ευρώ. Έχει επιτάχυνση  από 0-100 σε 6,1 η 5.6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, αποδίδει 269 PS . Για το RWD η απόδοση σε Nm είναι  430  ενώ για το  AWD  580 Nm .

 

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν το Mach E στην έκδοση Extended Range με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Έχει 88 Kwh, η αυτονομία του είναι 610 km (RWD) η 540 Km (AWD), η επιτάχυνση από 0-100 για την (RWD) είναι  6,2 και  για την (AWD) 5.1 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Η  απόδοση είναι 294 PS και 351 PS και τέλος η RWD έχει  430 Nm ενώ η (AWD) έχει 580 Nm. Φυσικά στα αμαξώματα δεν υπάρχει καμιά διαφορά.

Το αυτοκίνητο πατάει σταθερά στο δρόμο, στρίβει σαν τρένο και έχει φοβερά κρατήματα ακόμη και φρενάροντας μέσα στην στροφή. Λειτουργεί για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας με το σύστημα One Pental και με την ξεχωριστή προσωπικότητά της δεν περνάει απαρατήρητη.

Οι μηχανικοί κατάφεραν να τοποθετήσουν τις μπαταρίες στο καινούριο πλαίσιο που είναι αποκλειστικά για την Mustang, τόσο σωστά που λειτουργούν αποτελεσματικά και στο άψογο ζύγισμα του Mach E. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο  είναι ότι αν χρειαστεί συντήρηση μια κυψέλη   η ακόμη και αντικατάσταση γίνεται εύκολα και φθηνά.

Όλα τα χιλιόμετρα τα κάναμε μόνο στην άσφαλτο αν και θα μπορούσε να υπήρχε και μια διαδρομή σε χώμα δεδομένου ότι είχαμε ένα αρκετά ψηλό SUV (η αν θέλετε μπορούμε να πούμε ότι ανήκει στην κατηγορία ελευθέρου χρόνου) με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το Mach E είναι μια σημαντική εξέλιξη στο χώρο της ηλεκτρικής αυτοκίνησης. Χωρίς να έχει απαγορευμένες τιμές που να ξεπερνούν τη λογική απευθύνεται στους απαιτητικούς οδηγούς.

Πως γίνεται η φόρτιση των μπαταριών

Η Mach E είναι εξοπλισμένη με ένα κορυφαίο σύστημα φόρτισης που επιτρέπει τη σύνδεσή της σε απλή οικιακή πρίζα, βιομηχανική πρίζα, ειδικό φορτιστή τοίχου wallbox, αλλά και δημόσιους σταθμούς φόρτισης εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος (AC ή DC) με ισχύ έως 150kW.

Στο πορτμπαγκάζ θα βρείτε δύο διαφορετικούς φορτιστές. Ο ένας είναι για να μπορείτε να γεμίζετε τις μπαταρίες σας στο σπίτι σας και ο δεύτερος για τους σταθμούς φόρτισης στην εθνική οδό.

Ο επιτοίχιος φορτιστής έχει καλώδιο 7,5  μέτρων. Για τα συστήματα που θα μπορείτε να φορτίσετε το Mach E θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο.

Μπορείτε με δέκα λεπτά φόρτισης σε κάποιο σταθμό της εθνικής οδού να κάνετε άλλα 93 χιλιόμετρα ενώ αν δείτε την ένδειξη στις μπαταρίες σας κάτω από το 10% τότε μέσα σε 38 λεπτά φόρτισης μπορείτε να ξαναδείτε την ένδειξη στο 80% .