ΔΙΕΘΝΗ

Η Κωνσταντινούπολη ζει με τον φόβο ενός μεγάλου σεισμού! Η προειδοποίηση για τις μετακινήσεις

Η σκιά της απειλής ενός μεγάλου σεισμού, ακόμα και 8 ρίχτερ, «πέφτει» πάνω από την Κωνσταντινούπολη, με τους κατοίκους να ζουν καθημερινά με τον φόβο.

Την ίδια ώρα, οι ειδικοί εστιάζουν στο θέμα των μεταφορών, λέγοντας πως η κυκλοφορία στην πόλη θα είναι πολύ δύσκολη για 3 έως 7 ημέρες μετά από έναν μεγάλο σεισμό. Επισημαίνεται ότι τουλάχιστον δύο από τους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους που αποτελούν την παραλιακή οδό, ο αυτοκινητόδρομος D-100, ο αυτοκινητόδρομος ΤΕΜ και ο αυτοκινητόδρομος του Βόρειου Μαρμαρά θα πρέπει να παραμείνουν ανοικτοί στην κατεύθυνση ανατολή – δύση.

Ο καθηγητής Dr. Halit Özen έκανε μια εκτίμηση σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στον τομέα των μεταφορών σε περίπτωση ενδεχόμενου σεισμού στην Κωνσταντινούπολη

O καθηγητής Dr. Halit Ozen, μέλος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Τεχνικού Πανεπιστημίου YTU, προέβη σε μια αξιολόγηση σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν στον τομέα των μεταφορών και τι πρέπει να γίνει σε περίπτωση ενδεχόμενου σεισμού στην Κωνσταντινούπολη. Ο Ozen εξήγησε ότι σε περίπτωση σεισμού, οι μεταφορές θα γίνονται μόνο για λόγους ασφαλείας, για λόγους επείγουσας βοήθειας – διάσωσης που προκύπτουν από την εκκένωση και, στο τελευταίο στάδιο, για την παροχή υπηρεσιών υποδομής, για τον εντοπισμό και την αποκατάσταση των ζημιών, και τόνισε ότι οι μετακινήσεις αυτές πρέπει να διαχειριστούν σωστά και να ληφθούν μέτρα για τη μείωση των επιπτώσεων του σεισμού.

Ο Ozen ανέφερε επίσης πως άνθρωποι που εξυπηρετούν το κοινό στις μετακινήσεις τους θα πρέπει να εκπαιδευτούν για το πώς πρέπει να ενεργούν κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Ειδικότερα, όπως είπε:

«Δεδομένου ότι οι νόμοι περί καταστροφών θα ισχύουν στη ζώνη του σεισμού από τη στιγμή που θα γίνει ο σεισμός, οι άνθρωποι θα πρέπει πρώτα να ενημερωθούν για τους νόμους περί καταστροφών. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τις προσωπικές μετακινήσεις προκειμένου να μην μπλοκάρονται οι δρόμοι. Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι οδηγοί οχημάτων που εξυπηρετούν το κοινό, όπως οι οδηγοί ταξί, οι οδηγοί των δημόσιων συγκοινωνιών, όσοι χρησιμοποιούν το σιδηροδρομικό σύστημα και όσοι εργάζονται σε υπηρεσίες υποδομής, θα πρέπει να εκπαιδευτούν για το πώς πρέπει να ενεργούν κατά τη διάρκεια ενός σεισμού».

Ο Ozen επεσήμανε ότι μετά τον σεισμό, θα προκύψει μια σύνθετη και δύσκολα προβλέψιμη κυκλοφοριακή κατάσταση για 3 έως 7 ημέρες και δήλωσε: «Η διαχείριση της κυκλοφορίας πρέπει να σχεδιαστεί, ώστε να πραγματοποιηθεί γρήγορα η πρόσβαση των οχημάτων έρευνας και διάσωσης και των οχημάτων έκτακτης ανάγκης και των ομάδων που είναι επιφορτισμένες με την ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό, έχει μεγάλη σημασία να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες για να παραμείνουν ανοιχτές οι διαδρομές αυτές από το πρώτο σημείο εξόδου των ασθενοφόρων προς την περιοχή καταστροφής, από την περιοχή καταστροφής προς το νοσοκομείο και ομοίως για τα οχήματα της πυροσβεστικής».

«Σε ενδεχόμενο σεισμό, τουλάχιστον δύο από τους 4 διαδρόμους στην Κωνσταντινούπολη με κατεύθυνση ανατολή-δύση, που αποτελούνται από τον παραλιακό δρόμο, τον αυτοκινητόδρομο D-100, τον αυτοκινητόδρομο TEM και τον αυτοκινητόδρομο του Βόρειου Μαρμαρά, θα πρέπει να παραμείνουν ανοιχτοί».

Σημειώνοντας ότι οι αρχές επεξεργάζονται μέτρα για να κρατήσουν τους διαδρόμους ανοιχτούς, ο Ozen επεσήμανε ότι ο πιο σημαντικός δρόμος που πρέπει να εξεταστεί είναι ο παραλιακός δρόμος, «επειδή είναι πολύ κοντά στη θάλασσα. Λόγω του κινδύνου της εμφάνισης του φαινομένου του τσουνάμι, είναι σημαντικό τα σχέδιά τους να γίνονται λαμβάνοντας υπόψη ότι μπορεί να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν».

Ο Ozen επεσήμανε ότι σε περίπτωση σεισμού, μπορεί να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση από τα θαλάσσια οχήματα καθώς και από τα οχήματα του σιδηροδρομικού συστήματος και δήλωσε: «Δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη θάλασσα για τουλάχιστον δύο ή τρεις ημέρες. Γνωρίζοντας ότι δεν θα χρησιμοποιήσουμε τη θάλασσα σε αυτή τη διαδικασία, πρέπει οργανωθούμε αναλόγως σύμφωνα με τα μέσα που έχουμε».