ΔΙΕΘΝΗ, Κορωνοϊός

Δεν το… έριξαν στο αλκοόλ οι Έλληνες! Ποιοι Ευρωπαίοι έπιναν για να… ξεχάσουν το lockdown

Δεν τα… έτσουξαν μένοντας στο σπίτι οι Έλληνες, καθώς, σύμφωνα με έρευνα σε 21 χώρες της Ευρώπης, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύει η Daily Mail,  μέσα στο lockdown η Ελλάδα έμεινε περισσότερο νηφάλια από όλες.

Την ίδια… εγκράτεια έδειξαν και οι κάτοικοι σε Αλβανία, Φινλανδία, Ιταλία, Σλοβακία και Ισπανία.

Αντίθετα, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η μόνη χώρα ανάμεσα σε 21 κράτη όπου η κατανάλωση αλκοόλ αυξήθηκε την περίοδο του εγκλεισμού για τον κορονοϊό.

Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε ερωτήσεις προς τους Ευρωπαίους πολίτες για το πόσο συχνά έπιναν και πόσο και το ερωτηματολόγιο της μελέτης έδειξε ότι οι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έπιναν περισσότερο.

Οι ερευνητές ερεύνησαν σχεδόν 32.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 836 στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου πέρυσι.

Οι απαντήσεις χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό μίας μέσης βαθμολογίας από μείον ένα προς ένα, με αρνητικό αριθμό που υποδεικνύει μείωση του αλκοόλ και θετικό που δείχνει αύξηση.

Η μέση βαθμολογία στις 21 χώρες ήταν μείον 0,14, ενώ η βαθμολογία στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 0,1 σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Addiction.

Αυτό μπορεί να έχει να κάνει με την εθνική κουλτούρα κατανάλωσης αλκοόλ, με το ερωτηματολόγιο της μελέτης που δείχνει ότι οι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έπιναν περισσότερα από αυτά των άλλων 20 χωρών πριν από την πανδημία.

Στην Ιρλανδία, η μέση κατανάλωση αλκοόλ παρέμεινε σχεδόν η ίδια κατά μέσο όρο, ενώ σημειώθηκαν μειώσεις σε κάθε άλλη χώρα – κυρίως Ελλάδα, Αλβανία, Φινλανδία, Ιταλία, Σλοβακία και Ισπανία.

Η Carolin Kilian, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης από το Πανεπιστήμιο της Δρέσδης στη Γερμανία, δήλωσε: «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η συχνότητα κατανάλωσης αλκοόλ και η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώθηκε ανά ημέρα ποτού αυξήθηκαν ελαφρώς, ενώ η υπερβολική κατανάλωση δεν άλλαξε κατά μέσο όρο».

Οι μελετητές προειδοποιούν ότι το αλκοόλ είναι μια «κακή προσαρμοστική στρατηγική αντιμετώπισης των ψυχολογικών επιπτώσεων της κοινωνικής απομόνωσης, της ανασφάλειας και των χρημάτων».

Υπήρχαν πολύ λιγότερες ευκαιρίες για ποτό κατά τη διάρκεια του lockdown, επισημαίνουν οι ερευνητές, χωρίς άλλα πάρτι, συναυλίες ή οικογενειακές γιορτές ή ευκαιρίες κατανάλωσης αλκοόλ που σχετίζονται με ταξίδια, πτήσεις, κρουαζιέρες και διακοπές.

Ωστόσο, οι Βρετανοί «κατάφεραν» να πίνουν περισσότερο, σε σύγκριση με τους ηπειρωτικούς τους γείτονες.