ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΔΙΕΘΝΗ

Μας παρακολουθούν μέσα από το αυτοκίνητο μας;

Η μηχανή παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο κινείται. Η κάθε διαδρομή, η κάθε λέξη που ακούγεται στο όχημα, μαζί με μια σειρά από άλλα πολύ πιο προσωπικά δεδομένα των οδηγών αποθηκεύονται, αξιολογούνται και πολλές φορές, όπως φαίνεται, διανέμονται σε τρίτους.

Όλα όσα μέχρι και πριν από λίγα χρόνια έμοιαζαν με σενάρια επιστημονικής φαντασίας και έδιναν τροφή για σχόλια κυρίως συνωμοσιολογικού χαρακτήρα, επιβεβαιώνονται πλέον από το πόρισμα διεθνούς οργανισμού για την ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο.

Χωρίς περιστροφές, η έκθεση αποτυπώνει τη νέα πραγματικότητα που ελάχιστοι γνωρίζουν:

«Ενώ οι άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη ανησυχούν μήπως τους κατασκοπεύουν τα κουδούνια και τα θυροτηλέφωνα, τα ρολόγια χειρός κλπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σιωπηλά εισήλθαν στο παιχνίδι της διαχείρισης δεδομένων, μετατρέποντας τα οχήματά τους σε ισχυρές μηχανές καταγραφής πληροφοριών».

Τα μικρόφωνα, οι κάμερες και οι αισθητήρες των αυτοκινήτων αποθηκεύουν δεδομένα για την κατάσταση υγείας του οδηγού, τις συχνές διαδρομές του, ακόμα όμως και για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, όπως αναφέρεται στο σχετικό πόρισμα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παίρνουν στα χέρια τους τα δεδομένα, τα αξιολογούν για λόγους ασφαλείας και πολλές φορές τα δίνουν σε διαφημιστικές εταιρείες.

Όλο αυτό, όπως επισημαίνει ο διεθνής οργανισμός, συμβαίνει με τη συγκατάθεση των οδηγών που έχουν βάλει την υπογραφή τους, χωρίς να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα.

Τα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς έχουν τη δυνατότητα να καταγράφουν, να ακούν και να αποθηκεύουν πληροφορίες:

«Χάρη στον σύγχρονο εξοπλισμό τους με κάμερες, μικρόφωνα, αισθητήρες, ραντάρ, κεραίες κοκ, διαθέτουν μια άνευ προηγουμένου δυνατότητα να παρακολουθούν, να ακούν και να συλλέγουν στοιχεία για το τι κάνετε και πού πηγαίνετε όταν οδηγείτε».

Πριν από έναν χρόνο διαπιστώθηκε διαρροή προσωπικών δεδομένων για συνολικά 6 εκατομμύρια οδηγούς από τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι, σύμφωνα με τα ευρήματά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταγράφουν υπερβολικά μεγάλο όγκο προσωπικών δεδομένων, πολύ περισσότερο απ’ όσο θα δικαιολογούσαν οι όποιες πρακτικές ανάγκες, όπως η βελτίωση των προϊόντων και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας.

Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA