ΔΙΕΘΝΗ

Νέα τροπή στο θρίλερ: Αυτοκτονία του πιλότου η συντριβή του Airbus;- BINTEO

Οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή ένιωσε ξαφνική αδιαθεσία. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο καθώς οι προσεκτικές και συνειδητές κινήσεις που απαιτούνται για να αρχίσει η πορεία καθόδου επί 11 λεπτά του Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.

«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

Λίγο νωρίτερα η αμερικανική εφημερίδα New York Times, επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν στοιχεία από τον καταγραφέα συνομιλιών στο θάλαμο διακυβέρνησης (μαύρο κουτί), είχε αποκαλύψει ότι ένας από τους πιλότους προσπαθούσε απεγνωσμένα να επιστρέψει στη θέση του στο πιλοτήριο χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει, καθώς αυτό ήταν κλειδωμένο. Η πηγή δεν διευκρινίζει αν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.

Crash de l’A320 : «L'avion s'est écrasé à… από leparisien

Crash de l’A320 de Germanwings : au cœur des… από leparisien

Germanwings: Δεν υπάρχει επιβεβαίωση ότι ο ένας πιλότος ήταν εκτός πιλοτηρίου

Ανακοίνωση με την οποία δεν διαψεύδει, αλλά και δεν επιβεβαιώνει ότι ο ένας εκ των δύο χειριστών του Airbus, το οποίο συνετρίβη στη νότια Γαλλία, βρισκόταν κλειδωμένος εκτός πιλοτηρίου την ώρα της συντριβής εξέδωσε η Germanwings.

«Υπάρχουν αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σύμφωνα με τις οποίες ένας εκ των δύο πιλότων φέρεται να εγκατέλειψε το πιλοτήριο και στη συνέχεια δεν μπορούσε να εισέλθει ξανά σε αυτό. Δεν έχουν λάβει σχετικές πληροφορίες από τις αρχές οι οποίες διεξάγουν την έρευνα κι έτσι αδυνατούμε τόσο να επιβεβαιώσουμε όσο και να διαψεύσουμε τις αναφορές των New York Times.

»Εργαζόμαστε για την απόκτηση όσο πιο λεπτομερών πληροφοριών γίνεται, ωστόσο δεν θα λάβουμε μέρος σε κανενός είδους διακίνηση θεωριών. Η έρευνα για το τι προκάλεσε το ατύχημα είναι υπό την ευθύνη των αρμόδιων αρχών», σημειώνει η γερμανική εταιρεία, η οποία είναι θυγατρική της Lufthansa.

 «Ο χειριστής που ήταν έξω από το πιλοτήριο χτυπά ελαφρά την πόρτα χωρίς να του απαντήσει κανείς», αναφέρει ερευνητής του καταγραφέα των συνομιλιών, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα. «Και τότε χτυπά την πόρτα πιο δυνατά αλλά και πάλι δεν λαμβάνει απάντηση. Δεν υπήρξε καμία απάντηση», λέει ο ερευνητής, ο οποίος ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.

«Μπορεί κανείς να ακούσει ότι προσπαθεί να σπάσει την πόρτα», πρόσθεσε, χωρίς να δώσει άλλες λεπτομέρειες.

Δεν διευκρινίζεται εάν ο πιλότος που είχε σηκωθεί από τη θέση του ήταν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους ή ο συγκυβερνήτης του.

Την ίδια ώρα η αεροπορική εταιρεία  Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης του A320 είχε προσληφθεί τον Σεπτέμβριο 2013 από την Germanwings και ότι είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης.

Από την άλλη ο κυβερνήτης του αεροσκάφους που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις είχε περισσότερα από 10 έτη εμπειρίας και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.