ΔΙΕΘΝΗ

Ο δικός τους κατώτατος μισθός δημιουργεί πρόβλημα, στην Ελλάδα όχι(;) – Διαμαρτυρία εταιριών ταξί στη Γερμανία

sthn-germania-krish-sta-taxi

Η καθιέρωση του κατώτατου μισθού στη Γερμανία βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο εκατομμυρίων εργαζομένων, προκαλεί, ωστόσο, προβλήματα σε πολλούς κλάδους της οικονομίας, μεταξύ αυτών και στις εταιρείες ταξί.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, από τις αρχές του 2015 ο κατώτατος μισθός καθιερώνεται και στον κλάδο των ταξί. Το κατώτατο ωρομίσθιο για τους οδηγούς ταξί δεν επιτρέπεται να είναι χαμηλότερο από 8,50 ευρώ. Και όπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί, είναι αδύνατον να ανταποκριθούν στην αύξηση του κόστους, καθώς οποιαδήποτε αύξηση της ταρίφας θα πρέπει να εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ιδιοκτητών ταξί, η καθιέρωση του κατώτατου ωρομισθίου των 8,50 ευρώ θέτει σε κίνδυνο 70 χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Όλες οι προσπάθειες των αυτοκινητιστών να πείσουν το συνδικάτο παροχής υπηρεσιών Ver.di να τους δώσει περισσότερο χρόνο για την εφαρμογή του μέτρου απέβησαν άκαρπες. Σήμερα το μέσο ωρομίσθιο για τους οδηγούς ταξί δεν υπερβαίνει τα 5 ευρώ.

Υπολογίζονται σε 50.000-70.000 οι απώλειες θέσεων εργασίας

Το θέμα απασχόλησε και το πρόσφατο συνέδριο των Γερμανών αυτοκινητιστών στη Λειψία. Ο Βόλφγκανγκ Σβούχοφ, πρόεδρος της εταιρείας Erfurter Taxi AG, δεν κρύβει την οργή του. «Δεν μπορώ τώρα, αλλά δεν θα μπορώ ούτε την 1η Ιανουαρίου να ανταποκριθώ στην καθιέρωση του κατώτατου ωρομισθίου. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι θα πρέπει να αποχωριστώ ανθρώπους που εργάσθηκαν για μένα πολλά χρόνια. Πρόκειται για μια πολύ δύσκολη κατάσταση, στην οποία μας έχει φέρει ο πολιτικός κόσμος».

Οι εταιρείες ταξί υπολογίζουν σε 50.000-70.000 τις θέσεις εργασίας που θα χαθούν. Το επιχείρημα που επικαλούνται για να θεμελιώσουν τον ισχυρισμό τους είναι ότι δεν είναι δυνατόν να γίνει μετακύλιση του πρόσθετου κόστους στους επιβάτες. Το κόμιστρο καθορίζεται συνήθως από τις δημοτικές αρχές. Στη Γερμανία υπάρχουν 800 τιμολογιακές περιφέρειες, στις οποίες καθορίζεται το κόμιστρο. Μόνο σε 200 από αυτές είναι δυνατόν να γίνει αύξηση της τιμής.

«Στις υπόλοιπες 600 περιφέρειες θα σκάσει η βόμβα. Για τον λόγο αυτόν είμαστε βέβαιοι πως θα χαθεί η μία στις τέσσερις θέσεις εργασίας από τον κλάδο του ταξί. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί σε 50.000-70.000 θέσεις οδηγών», εκτιμά ο Τόμας Γκρετς, γενικός διευθυντής του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξί.

«Θα υπάρχουν λιγότερες εταιρείες ταξί»

Η εικόνα αυτή δεν ισχύει για όλη τη Γερμανία. Στη Φραγκφούρτη, την πόλη των εκθέσεων, με τους εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, οι εταιρείες ταξί δεν θα έχουν πρόβλημα να καθιερώσουν το κατώτατο ωρομίσθιο. Μερικά, όμως, χιλιόμετρα έξω από την Φρανκφούρτη, στο Όφενμπαχ, η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική. Ακόμη και εάν η μετακύλιση του κόστους ήταν παντού δυνατή, το κόμιστρο θα αυξανόταν σε τέτοιο ύψος που οι περισσότεροι επιβάτες θα απέφευγαν το ταξί.

Όπως εκτιμούν οι ιδιοκτήτες, μετά την καθιέρωση του κατώτατου μισθού, θα υπάρχουν λιγότερες εταιρείες ταξί. Θα παραμείνουν οι απλοί ιδιοκτήτες, που θα οδηγούν οι ίδιοι το ταξί τους και θα περιμένουν ενδεχομένως με τις ώρες τους πελάτες.

Πηγή: Deutsche Welle – naftemporiki