Τι ακριβώς συνέβη στην πτήση AI171 μεταξύ Αχμενταμπάντ της Ινδίας και Γκάτγουικ του Λονδίνου θα αποκαλυφθεί μόνο μετά από λεπτομερή έρευνα, ενώ οι ερευνητές περιμένουν ότι το μυστήριο θα λυθεί από τα «μαύρα κουτιά», δηλαδή από τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης.
Ινδοί ερευνητές σε συνεργασία με ειδικούς από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθούν και από τα ερασιτεχνικά βίντεο να διαπιστώσουν τι προκάλεσε τη συντριβή του Boeing 787-8 Dreamliner λίγο μετά την απογείωσή του, μόλις 1,5 χλμ. από τον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Sardar Vallabhbhai Patel».
Το αεροσκάφος της εταιρείας Air India μετέφερε 242 άτομα (230 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα) όταν απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ με προορισμό το Αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου. Σώθηκε μόνον ένας επιβάτης, ο οποίος βγήκε περπατώντας από τα συντρίμμια. Η θέση του 39χρονου Βισγουάς Κουμάρ Ραμές ήταν δίπλα σε μία από τις εξόδους κινδύνου.
Ανάμεσα στους επιβάτες ήταν 169 Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί υπήκοοι, επτά Πορτογάλοι υπήκοοι και ένας Καναδός υπήκοος.
Πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους, οι πιλότοι εξέπνευσαν σήμα κινδύνου (Mayday) στον πύργο ελέγχου.
Το 787-8 Dreamliner πετούσε ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπχαβάλ και ο συγκυβερνήτης του Κλάιβ Κουντάρ. Οι δύο ήταν εξαιρετικά έμπειροι, με περισσότερες από 9.000 ώρες πτήσης συνολικά. Ο Σαμπχαβάλ είχε πάνω από 22 χρόνια εμπειρίας ως πιλότος εμπορικών αερογραμμών.
Ο κυβερνήτης της μοιραίας πτήσης της Air India προειδοποίησε ότι το αεροπλάνο του «έχανε ισχύ» δευτερόλεπτα πριν αυτό συντριβεί σε κτίριο στο Αχμενταμπάντ.
Δεν είναι σαφές τι προκάλεσε το σήμα κινδύνου, αλλά ο μοναδικός επιζών της πτήσης δήλωσε στα ινδικά μέσα ενημέρωσης ότι άκουσε έναν δυνατό κρότο καθώς το αεροπλάνο αγωνιζόταν να κερδίσει υψόμετρο.
Οι ειδικοί καταγράφουν τα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας με επικρατέστερα να είναι δύο:
- Να έχει προκληθεί από λάθος στη ρύθμιση των πτερυγίων
- Να μπήκε στους κινητήρες σμήνος πουλιών