GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

 Έρχεται στην Ελλάδα το νέο οικολογικό SUV C5 Aircross

Με το νέο μοντέλο της η Citroen ανεβάζει τον πήχη των απαιτήσεων και βάζει νέα όρια στις οικολογικές και οικονομικές ανησυχίες του σύγχρονου οδηγού.

Το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο είναι το SUV C5 Aircross σε Plug-in υβριδική έκδοση που έχει μηδενικούς ρύπους και δυναμικές επιδόσεις που φθάνουν τους 225 ίππους.

Όσοι αποφασίσουν να κυκλοφορούν με το νέο Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid θα πρέπει να ξεχάσουν, αν καθημερινά κάνουν  μέχρι 55 χιλιόμετρα, τα  πρατήρια υγρών καυσίμων. Οι μετακινήσεις θα είναι σαφέστατα πολύ πιο φθηνές.

Οι καθημερινές μετακινήσεις θα γίνονται με ηλεκτρική λειτουργία που προσφέρει η 13,2 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου.

Θα πρέπει να ξέρετε ότι αν τα καθημερινά  χιλιόμετρα είναι περισσότερα από 55 τότε θα ενεργοποιείται ο  4-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων PureTech με ισχύ 180 ίππων, προδιαγραφών Euro 6, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 80 kW (περίπου 109 HP).

Ο ηλεκτρικός κινητήρας  είναι εγκατεστημένος μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του εξηλεκτρισμένου ë-EAT8 αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος φτάνει τους 225 ίππους, ενώ η ροπή τα 320 Nm – χαρακτηριστικά που εγγυώνται από τη μία, ασφαλή προσπεράσματα και από την άλλη, κάτι παραπάνω στον τομέα της απόλαυσης της οδήγησης (στον τομέα αυτόν τον δικό της ρόλο παίζει η νέα πίσω ανάρτηση, που όντας πολλαπλών συνδέσμων λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς).

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής της κίνησης είτε με το συνδυασμό των δύο κινητήριων μονάδων, είτε αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, χωρίς μάλιστα εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων, αφού η διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς επιτρέπει τις σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη – και μάλιστα με ταχύτητα έως 135 km/h.

Εννοείται ότι όσο λειτουργεί ο ηλεκτρικός κινητήρας η κίνηση θα είναι αθόρυβη. Αλλά και όταν συνδυάζεται  ο ηλεκτροκινητήρας με τον βενζινοκινητήρα  οι θόρυβοι έχουν ελαχιστοποιηθεί με τα ηχομονωτικά εμπρός κρύσταλλα.

Το καλό με τα hybrid μοντέλα είναι ότι μπορούν να κινηθούν και στις πόλεις όπου έχει απαγορευθεί η είσοδος στα αυτοκίνητα  με κινητήρες βενζίνης η πετρελαίου.

Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει από 2-7 ώρες . Και αν γίνεται με νυκτερινό τιμολόγιο η με τα προνομιακά τιμολόγια που προσφέρουν οι ιδιωτικές εταιρίες τότε η φόρτιση γίνεται ακόμη πιο φθηνή. Ο κάτοχος του αυτοκινήτου μπορεί να προγραμματίσει από την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, τη χρονική διάρκεια αλλά και την ώρα που θα ξεκινήσει η φόρτιση. Το ίδιο μπορεί να γίνει από τα κινητά τηλέφωνα με το συνδυασμό του “My Citroën”.

Το σημαντικό είναι ο συνδυασμός των δύο διαφορετικών τεχνολογιών. Έτσι ακόμη και αν τελειώσει η ισχύς της μπαταρίας το αυτοκίνητο δεν μένει στο δρόμο.  Συνεχίζει να κινείται με τη βενζίνη.

Το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο της Citroen θα το δείτε σε λίγες ημέρες στις ελληνικές εκθέσεις. Θα έχει  20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης  και το ιδιαιτέρως χρήσιμο σύστημα  Highway Driver Assist (υποβοήθηση κίνησης σε αυτοκινητόδρομο), ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Από πλευράς άνεσης οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι παίρνει άριστα ενώ χάρη στα τρία αυτόνομα, συρόμενα, ρυθμιζόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα άνετο και ευρύχωρο είναι το εσωτερικό του. Το πορτμπαγκάζ είναι χωρητικότητας από 460 έως 600 λίτρα.

Η παρουσίαση του νέου SUV Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid σηματοδοτεί την ενεργειακή στροφή της γαλλικής εταιρίας η οποία μέχρι το 2023 θα διαθέτει ηλεκτρικές εκδόσεις στο 80% της γκάμας της, ενώ το 2025 όλα τα μοντέλα της θα συνοδεύονται από κάποια εν γένει ηλεκτρική έκδοση. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, από το λανσάρισμα του νέου υβριδικού SUV C5 Aircross, όλα τα νέα μοντέλα που λανσάρει η Citroën θα προσφέρονται και σε μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή.

Νέο SUV C5 Aircross Plug-in Hybrid:

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Βενζινοκινητήρας            PureTech 180 S&S Euro 6 – 180hp (132kW)
  • Ηλεκτροκινητήρας          110 hp (80 kW) τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων
  • Συνδυασμένη ισχύς        225 hp (165 kW)
  • Ροπή ηλεκτροκινητήρα                320 Nm
  • Μπαταρία          Υψηλής τάσης 200V, Li-Ion 13,2 kWh
  • Μετάδοση κίνησης         4X2 στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων         ë-EAT8 αυτόματο / 8 σχέσεων
  • Ηλεκτρική αυτονομία    55 km (WLTP)*
  • Ταχύτητα ηλ/κίνησης:   135 km/h
  • Εκπομπές CO2   από 32 g/km (WLTP)
  • Κατανάλωση καυσίμου                1,4 L/100km (WLTP)
  • Χρόνος φόρτισης     2 ώρες με 32A Wallbox και τον προαιρετικό φορτιστή 7,4kW
  • 4 ώρες με το Green up™ της Legrand 14A και τον στάνταρ φορτιστή 3,7 kW
  • 7 ώρες σε οικιακό δίκτυο 8A