GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΠΑΡΑΞΕΝΑ

Γιατί δεν κερδίζεις ούτε δευτερόλεπτο να «κολλήσεις» στον μπροστινό σου στην κίνηση!

Ώρα αιχμής! Είστε «κολλημένοι» σε ένα ακόμα κόκκινο φανάρι πίσω από μια σειρά αυτοκινήτων και δεν θα προλάβετε να «ξεκολλήσετε» όταν ανάψει το πράσινο.

Νομίζοντας ότι θα φύγουμε γρηγορότερα «κολλάμε» το αυτοκίνητο μας στον μπροστινό. Ωστόσο, σύμφωνα με την επιστήμη, αυτό δεν θα βοηθήσει.

Είτε είστε δύο εκατοστά είτε 20 μέτρα  από το αυτοκίνητο μπροστά σας, θα χρειαστείτε ακριβώς τον ίδιο χρόνο για να περάσετε.

Όταν στέκεστε στην ουρά σε κάποιο κατάστημα, για παράδειγμα, δεν κολλάτε από ευγένεια στον μπροστινό σας. Γιατί δεν κάνετε το ίδιο με το αυτοκίνητό σας;

Οι ερευνητές από τα πανεπιστήμια Virginia Tech και Duke έκαναν μια ξεχωριστή μελέτη τον Νοέμβριο του 2017. Έβαλαν 10 εθελοντές οδηγούς να περιμένουν στον ερυθρό σηματοδότη σε ποικίλες αποστάσεις ο ένας από τον άλλο σε μια σειρά πειραμάτων. Όταν το φως έγινε πράσινο, επιτάχυναν με ένα drone να παρακολουθεί την ταχύτητά τους.

Όταν οι ερευνητές ανέλυσαν τα όσα κατέγραψαν οι κάμερες βρήκαν κάτι εκπληκτικό: Τα αυτοκίνητα που είχαν κολλήσει πίσω από το προπορευόμενο όχημα χρειάστηκαν τόσο χρόνο για να περάσουν στο πράσινο όσο εκείνα που βρίσκονταν επτάμιση μέτρα πίσω. Πως εξηγείται;

Σύμφωνα με τη μελέτη, είναι σαν τον πάγο που λιώνει. Ο πάγος μπορεί να παραμείνει άθικτος για λίγο πριν ξεκινήσει να λιώνει, επειδή η διαδικασία μετάβασης από στερεό σε υγρό παίρνει λίγο επιπλέον ενέργεια, γνωστή ως «λανθάνουσα θερμότητα». Ομοίως, χρειάζεται χρόνος για ένα αυτοκίνητο να επιταχύνει από μια πλήρη στάση – ή, όπως γράφουν οι ερευνητές, η «θερμοκρασία» (κινητική ενέργεια) των οχημάτων δεν μπορεί να αυξηθεί έως ότου η κυκλοφορία «λιώσει» στην ρευστή φάση.

Δείτε πόση ώρα μπορείτε να επιβιώσετε σε κάθε πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος!

Από πρακτικής απόψεως, αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος που ένας «κολλημένος» οδηγός πρέπει να περιμένει έως ότου είναι ασφαλές να πατήσει το γκάζι, αντισταθμίζεται από την επιπλέον απόσταση που θα έχει από τον προπορευμένο, δεδομένου ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει πιο γρήγορα.