GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda Civic 1.5 με 182 ίππους! Ιδανικό για νέους οικογενειάρχες

Κάθε φορά που δοκιμάζουμε για δεύτερη φορά ένα αυτοκίνητο όλο και κάτι καινούργιο ανακαλύπτουμε. Στο τετράθυρο Civic Sedan 1.5 VTEC TURBO 182 PS, 10ης γενιάς, αυτό που σε εντυπωσιάζει εκτός από την  πολύ καλή του οδική συμπεριφορά και τον προηγμένο τεχνολογικό  εξοπλισμό του είναι η γενική του εμφάνιση. Είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και κάτι παραπάνω.

  • Του Περικλή Χαλάτση

Να κάνω μια διευκρίνηση στον ορισμό «οικογενειακό» αυτοκίνητο. Κάποιοι όταν ακούν τη λέξη οικογενειακό φέρνουν στο μυαλό τους ένα τετράγωνο αυτοκίνητο, με κακές ιπποδυνάμεις και άχαρο εσωτερικό. Κάνουν λάθος. Οι σχεδιαστές έχουν κάνει φοβερές ανατροπές. Στην περίπτωση του Civic ξεπέρασαν τα όρια τους. Η σχεδιαστική φιλοσοφία  τους είναι τολμηρή. Και όπως αποδεικνύεται από τις πωλήσεις, αυτοί που ξέρουν το εκτίμησαν.

Εξωτερικά το αυτοκίνητο δεν περνάει απαρατήρητο. Οι γραμμές του είναι μοντέρνες και αρμονικές. Η μάσκα μπροστά καθώς επίσης και τα αεροδυναμικά βοηθήματα μαγνητίζουν.

Στο πίσω μέρος η διπλή απόληξη της εξάτμισης που είναι τοποθετημένη στο μέσον σε παραπέμπει σε αγωνιστικές προδιαγραφές. Τα φωτιστικά σώματα είναι μακρόστενα.

Οι αεραγωγοί μεγάλοι. Οι πλαϊνές γραμμές με έντονα νεύρα.

Δεν θα ήταν υπερβολή αν έλεγα ότι στο Civic sedan μοιάζει και με 4θυρο κουπέ. Το γενικό του σύνολο δείχνει επιθετικό.

Στο εσωτερικό όλα είναι προσεγμένα. Τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και από πλευράς βοηθημάτων. Ο οδηγός ελέγχει το αυτοκίνητο μέσω της έγχρωμης οθόνης 7 ιντσών του συστήματος Honda CONNECT που προσφέρει μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης. Από εκεί ρυθμίζει  ότι έχει σχέση με το αυτοκίνητο.  Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλέον ενιαίος και πιο ευανάγνωστος. Ο υπολογιστής ταξιδίου έχει όλα όσα χρειάζεται ένας απαιτητικός οδηγός.

Το Civic στο στάνταρ εξοπλισμό έχει  συστήματα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Intelligent Adaptive Cruise Control, Αυτόματη Πέδηση Μετριασμού Σύγκρουσης, Αποφυγή Παρέκκλισης Λωρίδας κ.α.

Στο ταξίδι ακόμη και πέντε επιβάτες  δεν θα παραπονεθούν ότι στριμώχθηκαν. Είναι άνετο και με μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες.  Η 4θυρη sedan στο νέο Civic είναι κατά 13 cm μεγαλύτερη από το hatchback.

Το μήκος είναι 4.648 χλστ, το πλάτος 1.799 χλστ  και το ύψος  1.416 χλστ. Το μεγάλο μεταξόνιο (2.698 χλστ) παίζει το δικό του ρόλο στην ευρυχωρία. Και μια που αναφέρομαι στους επιβάτες μπορώ να πω ότι δεν θα διαμαρτυρηθούν για τις αποσκευές τους αφού υπάρχει χώρος για 519 λίτρα.

Αυτό όμως που δεν έχω καταλάβει είναι για ποιο λόγο δεν έβαλαν κάποιο κουμπί για  να ανοίγει απ έξω το πορτμπαγκάζ. Υποχρεωτικά το ανοίγεις η από μέσα η με το τηλεκοντρόλ από το κλειδί. Κουμπί  απ έξω δεν υπάρχει.

Κινητήρας

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας  Euro 6 των 1.498 κ.εκ αποδίδει 182 PS/ 5.500 rpm. Είναι ελαστικός και συνεργάζεται ιδανικά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Η μετάδοση δίνεται στους μπροστινούς τροχούς.

Η ροπή του είναι 240 Nm ( 24.5 kgm) από τις 1.999-5.000 rpm. Η τροφοδοσία είναι αμέσου ψεκασμού με υπερτροφοδότηση. Η εκπομπή CO2 είναι 130 g/km.

Για τις επιδόσεις θα κρατήσουμε αυτές που δίνει το εργοστάσιο. Δηλαδή από 0-100 χρειάζεται 8.4 δευτερόλεπτα και η τελική του αγγίζει τα 210 χιλιόμετρα. Η Honda για το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει αυτονομία 567 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωσή του είναι 8.1 lt/100 km. Πιο αναλυτικά αστική 7,4 λίτρα, μικτή 5,7 και σε ανοικτό δρόμο  4,7 lt/100 km. Στη δική μου μέτρηση έδειξε 8.2 λίτρα.

Στο δρόμο

Το οδήγησα σε μια καλή ασφάλτινη διαδρομή με συνεχόμενες στροφές. Εκεί το Civic αποδεικνύει πόσο έξυπνα στημένο είναι. Στο δρόμο δεν σε προβληματίζει. «Κάθεται» καλά στην άσφαλτο. Το τιμόνι που έχει σωστή διάμετρο είναι υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Η κρεμαγιέρα είναι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι έχει σφιχτή ανάρτηση κάτι που προσωπικά προτιμώ γιατί δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις το αμάξωμα. Το καλό είναι ότι οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του απορροφούν τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων κυρίως στις επαρχιακές οδούς. Η ανάρτηση εμπρός είναι με γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους.

Στην εθνική οδό έχει καλή ποιότητα κύλισης. Μπορείς με 6η ταχύτητα να κινείσαι με 130 χλμ./ώρα και στο στροφόμετρο να βλέπεις  3.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη οικονομία.

Αν συνδυάσω τη σωστή πληροφόρηση που έχεις από το τιμόνι, την ιδανική ανάρτηση αλλά και το  απόλυτα άκαμπτο πλαίσιο, μπορείς να μπεις γρήγορα σε μια στροφή και να στρίψεις απροβλημάτιστα και με ασφάλεια χωρίς πλασαρίσματα. Τα συστήματα ασφαλείας όταν χρειαστεί μπαίνουν προοδευτικά. Τα ελαστικά που «φοράει» είναι 215/50/R17 ( Bridgestone Turanza ER 33).

Τα φρένα παρά τα σκληρή  χρήση δεν «άναψαν». Η sedan έκδοση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω.

Μπορώ να πω ότι οδηγός και συνοδηγός έχουν καλή πλευρική στήριξη στα καθίσματα που είναι θερμαινόμενα. Ο  οδηγός μπορεί να έχει άριστη ορατότητα μπροστά αλλά πίσω δεν είναι ότι καλύτερο. Λόγω του  πορτμπαγκάζ που είναι  υπερυψωμένο έχει  τυφλά σημεία.

Το μόνο μελανό  σημείο του μέχρι πρότινος ήταν η υψηλή τιμή του. Με τις κατάλληλες προσφορές της ελληνικής αντιπροσωπείας τα πράγματα διορθώθηκαν. Έτσι σήμερα η τιμή εκκίνησης του τετράθυρου Civic Sedan 1.5 είναι  21.390 ευρώ ( δεν συμπεριλαμβάνονται έξοδα pdi). Έχει πέντε χρόνια δωρεάν σέρβις, οδική βοήθεια και εγγύηση. Αν κάνουμε ένα συνδυασμό της προηγμένης τεχνολογίας ,της ποιότητας των υλικών, της ανάρτησης, της ευρυχωρίας στο εσωτερικό αλλά και του πολύ καλού κινητήρα σίγουρα η τιμή που όρισε η εταιρία Σαρακάκης (αντιπρόσωπος της Honda στην Ελλάδα)  είναι τίμια και δελεαστική.

Είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε  οικογενειάρχες που θέλουν ασφάλεια, τεχνολογία , χώρους  αλλά και επιδόσεις GTI.