GOOGLE NEWS, ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παναγιωτόπουλος: «Ο δημόσιος χαρακτήρας δεν είναι ταμπού, ούτε φετίχ»

Μεγάλο θέμα ανοίγει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος με τις δηλώσεις του σε Βουλευτές . Τα όσα είπε δείχνουν πως στην κυβέρνηση δεν απορρίπτουν κανένα ενδεχόμενο για το μέλλον των
Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) αν και λένε πως επιθυμούν η αμυντική βιομηχανία να κρατήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της.

Γράφει ο Κώστας Αττίας

«Ο δημόσιος χαρακτήρας δεν είναι ταμπού, ούτε φετίχ, αλλά νομίζω ότι καλό θα ήταν μία ευρύθμως λειτουργούσα, βιώσιμη και ανταγωνιστική εταιρεία της Αμυντικής Βιομηχανίας, να είναι δημόσια» δήλωσε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος στέλνοντας έτσι ένα ακόμα μήνυμα στους εργαζόμενους των ΕΑΣ με τους οποίους η σχέση του Υπουργείου έχει περάσει από πολλές, καλές και κακές, φάσεις.

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στην παρουσίαση των ΕΑΣ που έκανε στους Βουλευτές υποστήριξε πως η εταιρεία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, «καθοριστική για τη μετέπειτα πορεία της» όπως τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος έδειξε να πιστεύει όμως πως η νέα διοίκηση που ορίστηκε και με την στήριξη του ΥΠΕΘΑ θα καταφέρει να καταστήσει ανταγωνιστική την εταιρεία και να αφήσει τα χειρότερα πίσω της.

Ανάμεσα στα προβλήματα προς επίλυση που βλέπει το Υπουργείο είναι το υψηλό λειτουργικό κόστος και η αδυναμία δανεισμού από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και αδυναμία χρηματοδότησης για αγορά
πρώτων υλών. Στα θετικά από την άλλη μπαίνει η αξιοσημείωτη αύξηση των πωλήσεών της εταιρείας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Ποιο είναι όμως το μέλλον των ΕΑΣ που ιδανικά θα ήθελαν στο Υπουργείο Άμυνας; Όπως ο ίδιος ο ΥΕΘΑ είπε δεν θα απέρριπταν η λύση στο μέλλον των ΕΑΣ να βρεθεί στο πλαίσιο ενός στρατηγικού επενδυτή ο οποίος
έρχεται στο πλαίσιο μιας στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ δύο χωρών.

«Από εκεί και πέρα όμως, θα θέλαμε τα ΕΑΣ να λειτουργούν και να παράγουν έτσι ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και να προσελκύσουν βέβαια ως ανταγωνιστική εταιρεία και
δουλειές από το εξωτερικό. Ποτέ καμία εταιρεία από τη μικρή μου εμπειρία στο επιχειρείν δεν μπόρεσε να επιβιώσει με έναν πελάτη ή ενάμιση πελάτη, ιδίως όταν αυτός ο πελάτης είναι λόγω και της δύσκολης
οικονομικής καταστάσεως κακοπληρωτής. Χρειάζεται δηλαδή, εξωστρέφεια και αναζήτηση αγορών, αλλά με ένα δεδομένο κατά νου, ότι η βάση είναι πολύ συγκεκριμένη» σημείωσε ο ΥΕΘΑ.