GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πότε έρχεται η ειδική έκδοση ‘Homura’ της Mazda

Οι ειδικές εκδόσεις πάντα μας τραβούν την προσοχή. Και ειδικά όταν αυτές  «προκαλούν» το ενδιαφέρον ανεβαίνει. Το CX-5, το δυναμικό SUV της Mazda αναβαθμίσθηκε με μια ειδική έκδοση που λέγεται ‘Homura’.

Η Mazda μέσα στη δύσκολη κατηγορία των SUV αφού για το 2021 δεν προβλέπεται να παρουσιάσει κάποιον καινούργιο κινητήρα για να μείνει μέσα στο ανταγωνισμό αναβαθμίζει τα μοντέλα της.

Το νέο Mazda CX-5 του 2021 διαθέτει αναβαθμισμένη τεχνολογία επικοινωνίας οδηγού-αυτοκινήτου (Human Machine Interface/HMI), για περισσότερη ευκολία, ηρεμία και ασφάλεια. Αντίστοιχη αναβάθμιση έχουν δεχθεί ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης, για καλύτερη απόκριση και οδηγική εμπειρία, ενώ μειωμένες εμφανίζονται και οι εκπομπές του CO2.

Το αναβαθμισμένο σύστημα HMI περιλαμβάνει μία νέα, ταχύτερη και ευκρινέστερη κεντρική οθόνη 10.25 ιντσών  και ακόμα πιο διαισθητικό έλεγχο μέσω του Commander με διευρυμένη γκάμα Δικτυωμένων Υπηρεσιών, που λειτουργούν μέσω του τελευταίου MyMazda App (Διαθέσιμο στην Ελλάδα από το τέλος του 2021).

Το νέο μοντέλο είναι φορτωμένο  με πολυάριθμα συστήματα και λειτουργίες που συμβάλλουν στην ασφάλεια. Η νέα έκδοση έχει το εξ αποστάσεως κλείδωμα των θυρών και το σύστημα εύρεσης της θέσης του αυτοκινήτου (Vehicle Finder). Ο οδηγός χωρίς να φθάσει στο αυτοκίνητο θα  μπορεί να κάνει από μακριά τον  προγραμματισμό πολλαπλών προορισμών πλοήγησης ενώ μπορεί να ενημερωθεί μέσω του αυτοκινήτου (Vehicle Health Report), για την κατάσταση του οχήματός του. Θα μπορεί πάλι εξ αποστάσεως να κλείσει ραντεβού με το συνεργείο του η να ζητήσει τη  Οδική Βοήθεια.

Η έξυπνη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense της Mazda προσφέρει ένα επίπεδο υποβοήθησης οδήγησης που είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την προσέγγιση «Love of Driving» της Mazda.

Στο βασικό εξοπλισμό όλης της  γκάμας  του νέου CX-5, υπάρχει το  εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS.

Μια  κάμερα καταγράφει τα πάντα και εντοπίζει οχήματα και πεζούς που βρίσκονται μπροστά στο αυτοκίνητο. Έτσι αποφεύγονται οι μικρό συγκρούσεις που προέρχονται από απροσεξία. Το σύστημα σταματά ή μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το όχημα ή τον πεζό μπροστά του.

Ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να το δουν.

Άλλες βασικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense που περιλαμβάνονται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα, είναι το σύστημα υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας κυκλοφορίας (Lane-keep Assist) της Mazda και το σύστημα  παρακολούθησης τυφλών σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.

Το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στον βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.

Οι πολλές επεμβάσεις και βελτιώσεις στον κινητήρα κάνουν πιο φιλικό στο περιβάλλον το αυτοκίνητο . Στα θετικά των βελτιώσεων  θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το αυτόματο κιβώτιο  6 σχέσεων και τις περιορισμένες εκπομπές του CO2. Επιπλέον, ο diesel κινητήρας Skyactiv-D 2.2, απόδοσης 135 kW/184 PS, συνδυάζεται για πρώτη φορά και με σύστημα κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Η είδηση όμως είναι στην ειδική έκδοση ‘Homura’ του CX-5 του 2021 που αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα στις αρχές Μαΐου.

Η παρουσίαση της ειδικής έκδοσης ‘Homura’  που σημαίνει «φωτιά» αναμένεται να ανεβάσει τις πωλήσεις της Mazda. To ‘Homura’  θα είναι σε μαύρο χρώμα και με  ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.

Τιμές δεν μπορούν να διαμορφωθούν από τώρα . Σημαντικό ρόλο ειδικά για τα diesel θα  παίξουν οι μετρήσεις του CO2 .

Τέλος μέσα στο 2021 αναμένουμε αρκετές παρεμβάσεις στον κινητήρα Skyactiv X . Αυτό που μπορούμε να πούμε από τώρα είναι ότι οι γιαπωνέζοι θα ανεβάσουν την ιπποδύναμη στους 186 ίππους.