ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυστηρή προειδοποίηση σε στρατιωτικούς να μην αντιγράφουν

O σεβασμός των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας είναι ένα ζήτημα
που απασχολεί όλο και συχνότερα τον δημόσιο διάλογο. Ο  Αντιπτέραρχος
(Ι) Λαμπράκης Δημητρίου, Διοικητής της Σχολής Εθνικής Άμυνας (ΣΕΘΑ), η οποία υπάγεται στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας αποφάσισε να απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση.

  • Γράφει ο Κώστας Αττίας

Την επισήμανση πως η λογοκλοπή και η οικειοποίηση ξένης εργασίας δεν
συνάδουν με τα πρότυπα συμπεριφοράς ενός αξιωματικού και με ότι το
αξίωμα αυτό αντιπροσωπεύει έκανε ο Αντιπτέραρχος (Ι) Λαμπράκης
Δημητρίου ο οποίος προειδοποίησε πως σε κάθε περίπτωση εντοπισμού
τέτοιου φαινομένου, η αντιμετώπισή του θα είναι η αρμόζουσα.

Απευθυνόμενος στους σπουδαστές της ΣΕΘΑ, αξιωματικούς των τριών Κλάδων των Ε.Δ., των Σωμάτων Ασφαλείας, στελέχη Υπουργείων και Οργανισμών του Δημοσίου, καθώς και αξιωματικούς των Ε.Δ. από την Κύπρο αλλά και από συμμαχικές και φίλιες χώρες, τόνισε πως οι σπουδαστές κατά την εκπόνηση των ατομικών τους εργασιών πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες διερεύνησης ιδιαίτερων θεμάτων, χρησιμοποιώντας πλήθος ερευνητικών
εργαλείων και πηγών, όπως είναι τα επιστημονικά βιβλία και
συγγράμματα, εξειδικευμένα περιοδικά, εφημερίδες και το διαδίκτυο,
καθώς επίσης απόψεις και αναλύσεις ειδικών μελετητών ενώ παράλληλα
οφείλουν να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο σεβασμό των δικαιωμάτων
πνευματικής ιδιοκτησίας παλαιοτέρων εργασιών με παρεμφερή θέματα.

Η τήρηση των κανόνων είναι απαραίτητη άλλωστε για να παραχθεί αξιόλογο αποτέλεσμα αφού όπως σημείωσε ο Διοικητής της ΣΕΘΑ «εκπαιδευόμαστε για να μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το γνωστό και μορφωνόμαστε για να αντιμετωπίσουμε το άγνωστο».

«Εκπαιδευόμαστε για να αποκτήσουμε μια σειρά από δεξιότητες ώστε να
μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα ευρύ φάσμα πιθανών και αναμενόμενων καταστάσεων. Μορφωνόμαστε όμως για να μπορούμε να αντιληφθούμε και να αναλύσουμε την πολυπλοκότητα σύνθετων φαινομένων, ώστε να συνθέσουμε το καλύτερο σχέδιο δράσης σε καθεστώς αβεβαιότητας» τόνισε, θυμίζοντας στους σπουδαστές πως  η λειτουργία των εκπαιδευτικών σειρών διαδικτυακής μάθησης, αποτελεί μια σημαντική πρόκληση, τόσο για το προσωπικό της Σχολής, όσο και για τους σπουδαστές λόγω της ιδιαίτερης προσπάθειας που πρέπει να καταβάλουν.