ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξάνεται ο αριθμός Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων

Την αύξηση του αριθμού των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων προβλέπει το νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί τις προσεχείς εβδομάδες στη Βουλή, από το υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, προβλέπεται από την ερχόμενη σχολική χρονιά να λειτουργήσουν 28 Πρότυπα Σχολεία (έναντι 24 που προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο).

Τα λειτουργούντα σήμερα Πειραματικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα χαρακτηριστούν Πρότυπα Σχολεία, ενώ τα πέντε Πειραματικά Σχολεία των πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών και Κρήτης (Ρέθυμνο) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραμείνουν ως έχουν, πειραματικά.

Έτσι, συνολικά, για το σχολικό έτος 2020-21, θα λειτουργήσουν: 24 Πειραματικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, 10 Πειραματικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 28 Πρότυπα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μεταξύ των τροποποιήσεων του νομοσχεδίου, που αφορούν το πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, είναι οι εξής:

Παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Πρότυπο ή Πειραματικό, εντός ορισμένης προθεσμίας και κατόπιν σχετικής πρόσκλησης του υπουργείου που θα εξειδικεύει τα σχετικά κριτήρια.

Η εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνεται από φέτος με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων/εξετάσεις στην Α΄τάξη του Γυμνασίου, με πρόβλεψη διασύνδεσης Πρότυπων Γυμνασίων και Λυκείων, ενώ η εισαγωγή στα Πειραματικά θα γίνεται με κλήρωση (εκτός από την εισαγωγή από σχολική μονάδα μίας βαθμίδας στη σχολική μονάδα επόμενης διασυνδεδεμένων Πειραματικών Σχολείων).

Ως προς την στελέχωση των Πρότυπων και Πειραματικών με εκπαιδευτικούς, προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), στις οποίες δεν λειτουργούν Πρότυπα ή Πειραματικά, θα μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα για πλήρωση κενής θέσης εκπαιδευτικού σε Πρότυπο ή Πειραματικό μίας άλλης ΠΔΕ της επιλογής τους.

Όπως ανέφερε το υπουργείο, οι διατάξεις που αφορούν στα Πρότυπα και Πειραματικά και την οργάνωση και τη λειτουργία των δύο δικτύων, τα όργανα διοίκησης, την επιλογή και στελέχωση με διδακτικό προσωπικό, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την (εσωτερική και εξωτερική) αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αυτές «παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ίδιες».