ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Bridging: Η «Εικονική Επιχείρηση» του 1ου ΕΠΑΛ Ασπροπύργου που «Γεφυρώνει τις γενιές»

Στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ασπροπύργου, εν μέσω πανδημίας και παρά τις αντιξοότητες δημιούργησαν μια νέα μαθητική εικονική επιχείρηση με στοιχεία καινοτομίας και έντονο κοινωνικό αντίκτυπο, αφού αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες για να βοηθήσει τους μεγαλύτερους να επικοινωνήσουν, αλλά και να μετατρέψουν το απόσταγμα εμπειριών σε μια δημιουργική αφήγηση με τα νέα μέσα.

Δεν ήθελαν να δημιουργήσουν μια ακόμα τηλεφωνική γραμμή στήριξης, ούτε να αντικαταστήσουν τα ΚΑΠΗ και τις λέσχες φιλίας ή το facebook. Θέλησαν να δημιουργήσουν ένα «διαδικτυακό καφενεδάκι», όπου άτομα ηλικίας από 65 ετών και άνω θα επικοινωνούν διαδικτυακά, ατομικά ή σε ομάδα, με τους μαθητές και άλλους εθελοντές, για να κουβεντιάσουν, να σχολιάσουν την επικαιρότητα, να παίξουν παιχνίδια γνώσεων και το κυριότερο, να μοιραστούν ιστορίες και εμπειρίες ζωής. Στόχος των μαθητών είναι αφενός να διατηρήσουν τους μεγαλύτερους στα δεδομένα της σύγχρονης εποχής και αφετέρου να καταγράψουν τις ιστορίες τους, ώστε να τις διατηρήσουν στο χρόνο, αλλά και να τις αναβιώσουν με δημιουργικό τρόπο, με σύγχρονα μέσα. Έρευνες έδειξαν ότι η παραμονή των μοναχικών ατόμων στο κοινωνικό γίγνεσθαι βελτιώνει την ποιότητα και αυξάνει το προσδόκιμο ζωής.

«To brandname προέκυψε χωρίς πολλή σκέψη…», δηλώνει ο μαθητής Κωνσταντίνος Μπορμπόκης, Διευθυντής Marketing της επιχείρησης. «Το ζητούμενο για μας ήταν μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της ευαίσθητης τρίτης ηλικίας που απομονώθηκε ξαφνικά, με τη νέα γενιά που εν μέσω εγκλεισμού έχασε την επαφή με γιαγιάδες και παππούδες. Έτσι, γεννήθηκε η εικονική επιχείρηση Bridging «Γεφυρώνοντας τις γενιές». Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας με την τεχνολογία ενεργοποίησαν το αίσθημα ευθύνης της «Bridging», ώστε να αποδείξει στο target group ότι μπορεί να τα καταφέρει και να απολαύσει τη χαρά της επικοινωνίας κατά την πανδημία αλλά και αργότερα που θα επιστρέψουμε σε κανονικούς ρυθμούς».

Η Φωτεινή Τσομκαλίδου, Διευθύντρια Οικονομικών, περιγράφει την πρακτική λειτουργία της Bridging: «Η εικονική μας επιχείρηση προσφέρει μια υπηρεσία χαμηλού κόστους (low budget) και υψηλής ωφέλειας. Αξιοποιεί όλες τις διαθέσιμες συσκευές smartphones, tablets, υπολογιστές αλλά και εφαρμογές (applications) που είναι διαδεδομένες και δεν έχουν κόστος χρήσης, όπως το viber, skype, messenger κλπ. ώστε να υπάρχει ευελιξία στις ανάγκες κάθε χρήστη». Ο Διευθυντής Παραγωγής Αχάντ Μοχάμμαντ μιλά για τον κεντρικό ρόλο των εθελοντών: «Ο πιο σημαντικό όπλο μας είναι οι εθελοντές μας. Επικοινωνώντας με θετική διάθεση «ανταλλάσσουν» τη χαρά της προσφοράς με την προσωπική τους εξέλιξη, που έρχεται πάντα όταν το παρελθόν συνδιαλέγεται με το σήμερα», δηλώνει ο Γεράσιμος Νικολάου, Διευθυντής HR. Πολλοί μαθητές/εθελοντές έχουν βοηθηθεί στο να ανακαλύψουν δεξιότητες που χρειάζονται στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία ή να πάρουν ιδέες για μελλοντικά επαγγέλματα.

«Η καινοτομία της επιχείρησης έγκειται στο γεγονός ότι συγκεντρώνει, αξιολογεί και συνδυάζει τις ανάγκες των μελών-πελατών για επικοινωνία με την αντίστοιχη διαθεσιμότητα των εθελοντών της, με έξυπνο και απλό τρόπο, μέσω της ιστοσελίδας της. Εάν έχει δυσκολία ο ίδιος ο πελάτης να έρθει σε επαφή με τα μέλη της επιχείρησης, μπορεί να το κάνει ο φροντιστής του. Στόχος μας είναι να δημιουργείται μια σταθερή σχέση αξίας μεταξύ των εθελοντών και των πελατών και όχι μια περιστασιακή βοήθεια όπως συμβαίνει στις γραμμές ψυχολογικής στήριξης», δηλώνει ο Βαγγέλης Κατσούρης από το τμήμα Marketing.

«Λόγω της ιδιαιτερότητας της επιχείρησης να προσελκύει άτομα που δεν έχουν ευχέρεια στη χρήση των νέων μέσων, αλλά και λόγω των αυξημένων περιοριστικών μέτρων στη Δυτική Αττική όπου βρίσκεται το σχολείο, έχει δοθεί έμφαση στην προώθηση της επιχείρησης μέσω τηλεφωνικών συνομιλιών και διαδικτυακών συναντήσεων, ενώ παράλληλα χρησιμοποιούνται και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δηλώνουν οι υπεύθυνοι καθηγητές Γεωργία Γιωτοπούλου και Γεώργιος Βολοβότσης, οι οποίοι ενθαρρύνουν, καθοδηγούν, εμψυχώνουν και διαμεσολαβούν.

Η επιχείρηση έχει ήδη συγκεντρώσει έναν μεγάλο αριθμό μεμονωμένων μελών από όλη την Ελλάδα, αλλά και ομαδικές εγγραφές από το Γηροκομείο Πειραιά και όμορους Δήμους. «Η καλύτερη διαφήμιση είναι οι δηλώσεις των μελών, των συνεργατών και η λειτουργία του word of mouth. Η μεγαλύτερη επιβράβευση έρχεται κάθε φορά που ανεβαίνει ένα νέο βίντεο από μέλος ή συνεργάτη σχετικά με τη θετική του εμπειρία από την εμπλοκή του με την Bridging «Γεφυρώνοντας τις γενιές», τονίζει η Γεωργία Γιάρτσεβα από το τμήμα Marketing.

Σημαντικές προσωπικότητες μεταξύ των οποίων και η Μαρία Δ. Ευθυμίου, καθηγήτρια Ιστορίας στο ΕΚΠΑ στηρίζουν την μαθητική επιχείρηση. Η κα Ευθυμίου δήλωσε: «Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ασπροπύργου με την καθοδήγηση φωτισμένων δασκάλων πήραν την απόφαση να δράσουν με τρόπο ουσιαστικό και γόνιμο μέσα στην πανδημία. Να γεφυρώσουν τις γενιές. Να βγάλουν καλό μέσα από το κακό. Να μην αφήσουν τον ιό να νικήσει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο μάθημα ζωής. Τους ευχαριστούμε».

Η Bridging «Γεφυρώνοντας τις γενιές» αξιοποιεί όχι μόνο ένα ισχυρό δίκτυο πρεσβευτών ανά τον κόσμο, αλλά και τις επαφές της με θεσμικούς φορείς, ώστε να αντλήσει χρηματοδότηση από προγράμματα υποστήριξης των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού», δηλώνει η σύμβουλος κυρία Γεωργία Δημητροπούλου, από τον όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, που μεταφέρει τον τεχνοκρατικό τρόπο σκέψης και τον μεθοδικό τρόπο δράσης με ενθουσιασμό.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Ασπροπύργου έχουν δημιουργήσει στο σχολείο τους μια κυψέλη επιχειρηματικότητας. Εδώ και τέσσερα συνεχόμενα χρόνια δίνουν το παρόν με αξιόλογες και πολυβραβευμένες επιχειρήσεις.

Η επιχείρηση αποτελείται από 15 μαθητές/στελέχη.

Η ομάδα

Τμήμα Παραγωγής: Μοχάμμαντ Αχάντ, Μαργαρίτης Λεωνίδας, Μαράτος Σταύρος

Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού: Νικολάου Γεράσιμος, Λαζαρίδης Γεώργιος, Ζερζελίδης Κωνσταντίνος

Τμήμα Οικονομικών: Τσομκαλίδου Φωτεινή, Τσάτσα Ελευθερία, Τριανταφυλλίδου Ελένη, Κωσταρά Βασιλική, Σιρινίδου Κλεαρέτη

Τμήμα Marketing/Πωλήσεων: Μπορμπόκης Κωνσταντίνος, Κατσούρης Ευάγγελος, Γιάρτσεβα Γεωργία, Μαυρίδου Όλγα, Λυσαίος Παντελεήμων

Συνεργάτης της ομάδας στο τμήμα Marketing/Πωλήσεων η μαθήτρια Χατζημάρκου Άννα-Γεωργία (2ο ΓΕΛ Κω)

Υπεύθυνοι καθηγητές: Γιωτοπούλου Γεωργία, Βολοβότσης Γεώργιος

Εθελόντρια σύμβουλος: Δημητροπούλου Γεωργία