3 top δεξιά, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για 16 λεπτά τα τρένα βρίσκονταν σε πορεία σύγκρουσης! Το τηλεφώνημα στον σταθμάρχη! (ΒΙΝΤΕΟ)

Τα τελευταία κρίσιμα λεπτά πριν την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου φαίνεται πως υπήρξε ενημέρωση ότι το εμπορικό λαμβάνει γραμμή καθόδου προς Αθήνα.

Η σταθμάρχης των Νέων Πόρων φέρεται να επικοινωνεί πως στις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον Σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Αθήνα.

Ένα λεπτό πριν, έχει αναχωρήσει και η επιβατική αμαξοστοιχία από την Λάρισα.

Για 16 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης.

Η επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών καταγράφεται βάση πρωτοκόλλου στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών.

«Υπάρχει ένα τηλέφωνο, εσωτερικό… το οποίο παίρνει ο Σταθμάρχης των Νέων Πόρων και λέει στον Σταθμάρχη της Λάρισας, ότι εγώ από τους Νέους Πόρους έδιωξα την 80501 στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα. Ο Σταθμάρχης Λάρισας είναι υποχρεωμένος να καταγράψει τον αριθμό τηλεγραφήματος. Προφανώς ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου», αναφέρει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και αντιπρόεδρος ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θωμάς Χαμάμης.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ η ενημέρωση από τη Σταθμάρχη των Νέων Πόρων για την εμπορική αμαξοστοιχία ακούστηκε από όλους όσοι είχαν τα ραδιοτηλέφωνα ανοιχτά, αλλά δεν είναι γνωστό αν το πρωτόκολλο επικοινωνίας ακολουθήθηκε από τον Σταθμάρχη της Λάρισας.

«Με το που έφυγε η αμαξοστοιχία 62 από τον Σταθμό της Λάρισας, ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο, να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους. Τι έγινε μεταξύ 2 σταθμαρχών αυτό δεν το γνωρίζω» προσθέτει ο κ. Χαμάμης.

Παράλληλα από την αυτοψία στην κονσόλα που αλλάζουν τα κλειδιά, προέκυψε ότι για 5 λεπτά ο Σταθμάρχης θα μπορούσε να σώσει 57 ζωές.

Με το που πήρε το τρένο τη λάθος τροχιά, για 5 λεπτά μπορούσε να δει στην κονσόλα του Σταθμαρχείου ότι το τρένο έχει μπει στις ράγες της ανόδου. Στην συνέχεια η κονσόλα δεν παρέχει τη δυνατότητα στον Σταθμάρχη να δει προς τα πού κινείται το τρένο.

Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ