ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιατί απορρίφθηκε η προσφυγή του Ρωμανού. Το σκεπτικό της απόφασης, που προκάλεί θύελλα αντιδράσεων

romanos

Το δικαστικό συμβούλιο απέρριψε για τυπικούς λόγους το αίτημα του Νίκου Ρωμανού να του χορηγηθεί εκπαιδευτική άδεια προκειμένου να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς σύμφωνα με δικαστικές πηγές, δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος και για τον λόγο αυτόν το συμβούλιο δεν μπήκε στην ουσία του θέματος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο νόμος προϋποθέτει για τις περιπτώσεις των υποδίκων, σύμφωνα με άρθρο 50 του σωφρονιστικού κώδικα, τη σύμφωνη γνώμη του οργάνου που διέταξε την κράτηση, που στην περίπτωσή του, είναι ο ειδικός εφέτης- ανακριτής, το οποίου η εισήγηση για το θέμα ήταν αρνητική.

Ο ειδικός εφέτης- ανακριτής δεν συναίνεσε στο αίτημα του Νίκου Ρωμανού και έκρινε ότι η παραμονή του στη φυλακή είναι απαραίτητη μέχρις ότου εκδικαστούν οι εκκρεμείς υποθέσεις εις βάρος του, καθώς έχει τρία εντάλματα για τα οποία κρατείται.

Ο Νίκος Ρωμανός παραμένει φρουρούμενος σε κρίσιμη, αλλά σταθερή κατάσταση, στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς», καθώς βρίσκεται σε απεργία πείνας επί 24 ημέρες.

Επιστολή Ρωμανού: Χορεύοντας με τον θάνατο για 24 ημέρες

ΣΥΡΙΖΑ: Απαράδεκτη και αυταρχική η απόφαση για Ρωμανό

Απαράδεκτη και αυταρχική απόφαση χαρακτηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ την απόρριψη του αιτήματος του Νίκου Ρωμανού από το Συμβουλίο Πλημμελειοδικών Πειραιά.

Συγκεκριμένα, κάνει λόγο για «απαράδεκτη και αυταρχική απόφαση που προσβάλλει τις δημοκρατικές αρχές».

Η αξιωματική αντιπολίτευση σημεινώνει ότι «ο νεαρός φοιτητής που βρίσκεται στην 24η ημέρα απεργίας πείνας, θέτοντας σε κίνδυνο την ίδια του τη ζωή, δεν διεκδικεί τίποτα περισσότερο από το αυτονόητο δικαίωμά στη μόρφωση μετά την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από τις πανελλήνιες εξετάσεις».

Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότο «ο Ν. Ρωμανός πρέπει να πάρει την εκπαιδευτική άδεια που δικαιούται και να δοθεί ένα τέλος σε αυτό το απαράδεκτο καθεστώς εξαίρεσης και διακρίσεων, και κατ’ ουσίαν απαγόρευσης του υπέρτατου αγαθού της μόρφωσης».