ΚΟΙΝΩΝΙΑ

MyStreet: Καταγγελία αυθαιρεσιών σε κοινόχρηστους χώρους

Μετά τη δημοσίευση της σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή MyStreet. Μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να καταγγείλουν αυθαίρετες πρακτικές. Όπως η τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος χωρίς άδεια.

Η νέα εφαρμογή στοχεύει στη διαφάνεια, ενίσχυση της εποπτείας και  διευκόλυνση της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών στην προστασία των δημόσιων χώρων. Το MyStreet ακολουθεί το επιτυχημένο μοντέλο του MyCoast, που χρησιμοποιείται ήδη για τη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης στις ακτές.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η εικόνα είναι ανησυχητική: Το 50% των καταστημάτων που αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε κοινόχρηστους χώρους δεν διαθέτει άδεια από τους δήμους, ενώ το 27% όσων έχουν άδεια την παραβιάζει, καταλαμβάνοντας μεγαλύτερη έκταση από την προβλεπόμενη.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 14 δήμους, με 476 καταστήματα να ελέγχονται επιτόπια. Τα στοιχεία κατέδειξαν ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) λειτουργούσαν χωρίς άδεια και άλλα 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) υπερέβαιναν τα όρια της άδειάς τους. Συνολικά, η παραβατικότητα έφτασε το 77%, αποκαλύπτοντας το μέγεθος του προβλήματος.

To Mystreet, διατίθεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε έξυπνες κινητές συσκευές με λειτουργικό Android ή iOS, όπως ταμπλέτες, κινητά τηλέφωνα και άλλες αντίστοιχες συσκευές.

Τί προσφέρει η εφαρμογή

Η εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να εισέρχονται είτε επώνυμα, χρησιμοποιώντας διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ), είτε ανώνυμα, ως επισκέπτες, χωρίς την υποχρέωση συμπλήρωσης προσωπικών στοιχείων, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο εκείνων που επιθυμούν κάποια εχεμύθεια όσο και αυτών που προτιμούν ανώνυμες αναφορές.

Ο διαχειριστής των καταγγελιών έχει πρόσβαση μόνο στο ιστορικό των καταγγελιών που έχει υποβάλει ο χρήστης επωνύμως, με συγκεκριμένα στοιχεία που επιτρέπουν την άμεση

αναγνώριση και αξιολόγηση της αιτίας της καταγγελίας. Συγκεκριμένα, ο χρήστης μπορεί να δει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της, τον λόγο της καταγγελίας, μια συνοπτική περιγραφή αυτής, τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει, καθώς και την τοποθεσία και τον δήμο που αφορά.

Οι περιορισμοί που τίθενται στις καταγγελίες στοχεύουν στην αποτροπή καταχρήσεων και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Περιορίζεται στο ένα μήνυμα την ημέρα από κάθε συσκευή για την ίδια παράβαση, ενώ παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες από κινητές συσκευές κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωντανή καταγραφή προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο.

Οι δήμοι έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Μητρώο Κοινόχρηστων Χώρων, όπου κάθε καταγγελία καταχωρείται και κατηγοριοποιείται βάσει του πλήθους καταγγελιών ανά σημείο, της σοβαρότητας της παράβασης, της πληρότητας των στοιχείων και αν είναι επώνυμη ή ανώνυμη η καταγγελία.

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων και την αυθεντικοποίηση των χρηστών, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει οριστεί ως ο γενικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων να ενεργούν αυτοτελώς και υπεύθυνα για την τήρηση των διαδικασιών και την υλοποίηση των καταγγελιών.

Οι διαχειριστικές ρυθμίσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες επιτρέπουν μια ολοκληρωμένη και ασφαλή ψηφιακή λύση, που αποσκοπεί στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων σε δημόσιους χώρους, ενώ προτάσσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ενίσχυση της διαφάνειας.

Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στην καθημερινότητα, καθιστώντας το σύστημα πιο δημοκρατικό, ευέλικτο και πιο προσβάσιμο σε κάθε πολίτη, την ίδια στιγμή που η ίδια η εφαρμογή μπορεί να συμβάλει σε πιο ισορροπημένη συνύπαρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό.