Αν και το Marketplace του Facebook είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους αγοράς και πώλησης προϊόντων ελλοχεύουν πάντα οι κίνδυνοι εξαπάτησης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα θύμα ηλεκτρονικής απάτης που θέλοντας να εξυπηρετήσει το γιο του που ήθελε να πουλήσει ένα προϊόν βρέθηκε στη δεινή θέση να κάνουν φτερά από το λογαριασμό του 11.000 ευρώ.
«Ξεκίνησε με την επιθυμία του γιου μου που ήθελε να πουλήσει κάτι στο marketplace. Άρχισε να έχει επικοινωνία με κάποιους και όταν τελικά συμφωνήσαμε για την πώληση αυτού του προϊόντος, αυτά γίνανε μέσω chat και μέσω facebook η επικοινωνία, τον πίεσαν πάρα πολύ ότι για να μπορέσουν να πληρώσουν την αγορά του προϊόντος έπρεπε να γίνει μέσω μια εταιρείας courier, την οποία εγώ την είδα την ιστοσελίδα, ήταν ένα link στην ουσία αντιγραφή εταιρίας μεταφορών. Οδηγούσε σε ένα άλλο link το οποίο άνοιγε το interface της συγκεκριμένης τράπεζας που συνεργάζομαι εγώ και πέρασα μέσα τους κωδικούς μου e-banking νομίζοντας ότι είναι το διαχειριστικό σύστημα της τράπεζας μου και μέσα σε πολύ λίγο, πάρα πολύ γρήγορα, είχαν πρόσβαση στο λογαριασμό μου και άρχισαν να μεταφέρουν χρήματα από τον έναν λογαριασμό στον άλλον και κατόπιν μετέφεραν χρήματα σε άγνωστο λογαριασμό της revolut. Εγώ κάπως υποψιάστηκα το όλο σκηνικό άνοιξα το e-banking μέσω ενός υπολογιστή, είδα τι γινόταν, άλλαξα αμέσως το κωδικό μου αλλά δεν είχα προλάβει ήδη είχαν ξεκινήσει να κάνουν μεταφορές χρημάτων.Το συνολικό ποσό που του πήραν ήταν γύρω στις 11.000 χιλιάδες ευρώ».
Όπως αναφέρει το θύμα διαδικτυακής απάτης, αν και απευθύνθηκε κατευθείαν στην τράπεζα δυστυχώς η κατάσταση ήταν μη αναστρέψιμη.
«Πήρα τηλέφωνο την εξυπηρέτηση πελατών της τράπεζας, δήλωσα την απάτη κατήργησα την κάρτα μου, συμπλήρωσα ένα έντυπο αμφισβήτησης συναλλαγών, τελικά όμως ήρθε αρνητική απάντηση μετά από ένα μήνα θεωρώντας ότι είχα εγώ την ευθύνη. Σε κάθε μεταφορά ούτε ειδοποίηση έπαιρνα στο κινητό ούτε κωδικό otp, κάνανε τις μεταφορές, είχαν πλήρη πρόσβαση και με άλλο τρόπο μετέφεραν τα χρήματα».
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA