3 top δεξιά, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρεμιέρα την Τρίτη για τον Προσωπικό Αριθμό – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Αύριο, Τρίτη 3 Ιουνίου, ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας myInfo.gov.gr, μέσω της οποίας θα είναι διαθέσιμη η έκδοση του Προσωπικού Αριθμού.

Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί έναν μοναδικό αριθμό αναγνώρισης για κάθε πολίτη, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τους διάφορους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ και ο αριθμός ταυτότητας. Με αυτήν την ενοποίηση επιδιώκεται η απλούστευση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς οι πολίτες θα χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό για όλες τις συναλλαγές τους.

«Το νέο δελτίο ταυτότητας παρέχει ισχυρή ασφάλεια, αποτρέπει τους κινδύνους πλαστογράφησης και εξαπάτησης και είναι ισχυρό ταξιδιωτικό έγγραφο εντός της ΕΕ κα όχι μόνο. Αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και πλέον θα περιλαμβάνει και τον Προσωπικό Αριθμό» τόνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να εκδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια νέες ταυτότητες.

Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους να προτιμήσουν να εκδώσουν εκεί την ταυτότητά τους, καθώς οι χρόνοι αναμονής είναι σημαντικά μικρότεροι. Όσον αφορά τη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων, η διάρκεια ραντεβού εκτιμάται στα 22 λεπτά για τους επόμενους τρεις μήνες, με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα να παρατηρείται στην περιφέρεια. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, έχουν ληφθεί μέτρα όπως η επέκταση του ωραρίου σε απογευματινές βάρδιες, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και η λειτουργία των υπηρεσιών και τις Κυριακές. Παράλληλα, ενισχύονται οι υπηρεσίες με επιπλέον προσωπικό, ενώ το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων θα υποστηρίξει τη λειτουργία νέων κέντρων έκδοσης ταυτοτήτων. Στην Αττική λειτουργούν ήδη 29 διπλές βάρδιες σε συνολικά 78 υπηρεσίες, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν προστεθεί 43 επιπλέον σταθμοί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Βασικά στοιχεία για τον προσωπικό αριθμό

  • Αφορά σε όλους τους πολίτες που έχουν είτε ΑΦΜ είτε ΑΜΚΑ.
  • Ως προς της μορφή του, θα αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά ψηφία, τα κοινά γράμματα του ελληνικού και του λατινικού αλφαβήτου και τον ΑΦΜ μας
  • Θα αναγράφεται στα νέα δελτία ταυτότητας και στην ηλεκτρονική μας ταυτότητα.
  • Θα βγαίνει για μια φορά και δεν θα μεταβάλλεται για κάθε Έλληνα πολίτη.

Διαδικασία έκδοσης Προσωπικού Αριθμού

Η διαδικασία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myInfo.gov.gr.

Ακολουθούν τα βασικά βήματα:

  • Είσοδος στην πλατφόρμα: Ο πολίτης συνδέεται στο myInfo.gov.gr με τους προσωπικούς του κωδικούς (π.χ. Taxisnet).
  • Καταχώρηση στοιχείων: Συμπληρώνει τα απαραίτητα προσωπικά του στοιχεία που ζητούνται.
  • Έλεγχος και επιβεβαίωση: Η πλατφόρμα επαληθεύει τα στοιχεία και εκδίδει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό.
  • Λήψη του αριθμού: Ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει ή να αποθηκεύσει το έγγραφο με τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για όλες τις συναλλαγές του.

Για μια πολύ σημαντική καινοτομία στον χώρο της δημόσιας διοίκησης έκανε λόγο ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου παρουσιάζοντας τον προσωπικό αριθμό.

“Ο προσωπικός αριθμός ήταν κάτι το οποίο δεν σχεδιάστηκε σήμερα. Σχεδιάστηκε πριν από τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως και περισσότερο. Έρχεται να δώσει λύση σε ένα τεράστιο ζήτημα που υπάρχει στη δημόσια διοίκηση. Αλήθεια, γιατί θέλουμε τον προσωπικό αριθμό; Για να έχουμε έναν 5ο αριθμό να μπερδευόμαστε; Όχι. Θέλουμε έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης για όλες τις συναλλαγές του πολίτη στο ελληνικό δημόσιο” τόνισε ο κ. Παπαστεργίου και εξήγησε: “Έρχεται να επιλύσει ένα τεράστιο ζήτημα ασυνέπειας, ανορθογραφίας, κυριολεκτικής και ψηφιακής, στα μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου και πλέον το κράτος αποκτά ένα πολύ ισχυρό εφόδιο προκειμένου να έχει μια ενιαία εικόνα για τον πολίτη, προκειμένου να σταματήσουμε να ταλαιπωρούμε τους πολίτες που δυστυχώς έχουν την ατυχία να έχουν διαφορετική εικόνα, διαφορετικά στοιχεία σε κάποιο από τα μητρώα του ελληνικού Δημοσίου, να μπορούμε πλέον να εφαρμόζουμε απόλυτη και πλήρη διαλειτουργικότητα στα ζητήματα του Δημοσίου και να μπορέσουμε σιγά σιγά να παρέχουμε πλέον εξελιγμένες και ποιμένες υπηρεσίες“.

“Απλοποιούμε πλέον τις διαδικασίες. Πάμε με πολύ μεγαλύτερη αξιοπιστία να ταυτοποιήσουμε τους πολίτες και να έχουμε την ενιαία και βασική τους εικόνα σε όλα τα μητρώα, καλύτερα δεδομένα για το ελληνικό Δημόσιο” πρόσθεσε.