ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σπείρα έκλεβε αμάξια με ειδικό λογισμικό- Σε 25-30 δευτερόλεπτα το άνοιγαν

Σε χρόνο ρεκόρ, μέσα σε μόλις σε 25 με 30 δευτερόλεπτα, οι σπεσιαλίστες της εξειδικευμένης συμμορίας διαρρηκτών, είχαν τη δυνατότητα χρησιμοποιώντας ειδικό λογισμικό να κλέψουν ένα αυτοκίνητο παρακάμπτοντας την θωράκιση ασφαλείας.

Πέρα από το ρεκόρ που «έσπασαν» στο χρόνο των κλοπών με την fast track διαδικασία, οι μετρ των διαρρήξεων με τον υπερσύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό τον οποίο διέθεταν είχαν επιπλέον την δυνατότητα να κάνουν μια σειρά από παραποιήσεις για την νομιμοποίηση του κλεμμένου αυτοκινήτου ώστε να το παραδώσουν «αγνώριστο » και «καθαρό» στην κυκλοφορία.

Η υπόθεση με την εξάρθρωση της συμμορίας, αποκαλύφθηκε πρόσφατα και προκάλεσε εντύπωση για τις εξειδικευμένες μεθόδους που χρησιμοποιούσαν οι δράστες.

Αποκλειστικό αντικείμενο της δαιδαλώδους δράσης της συμμορίας, ήταν το αυτοκίνητο σε όλες τις φάσεις, από την κλοπή ,την αποσυναρμολόγηση του σε ανταλλακτικά, ακόμα και μέχρι την πώληση του σαν καινούργιο.

Η «επιχείρηση »πήγαινε τόσο καλά ώστε δέχονταν και παραγγελίες. Με τα κέρδη από τις «χρυσές δουλειές» αν και άνεργοι ζούσαν μέσα στην πολυτέλεια.

Στα πέντε χρόνια διαρκούς δράσης της συμμορίας, ο Ράμπο, ο Ντόντος, ο Πάπιας, ψευδώνυμα που χρησιμοποιούσαν στις μεταξύ τους συνομιλίες εκτιμάται ότι είχαν κλέψει περισσότερα από 500 αυτοκίνητα, «καλάθι με δώρα» ή «μοτεράκια» σύμφωνα με τους κωδικούς τους.

Για την εξάρθρωση της συμμορίας και τη σύλληψη μελών της, χρειάσθηκε να κινητοποιηθούν τουλάχιστον 150 αστυνομικοί, σε ταυτόχρονες και αιφνιδιαστικές επιχειρήσεις που έγιναν σε περιοχές της Αττικής, της Πελοποννήσου και της Κρήτης. Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων συνελήφθησαν 12 μέλη της συμμορίας, ανάμεσα τους και οι τρείς αρχηγοί ηλικίας 28,29 και 32 χρόνων. Στην πολυσέλιδη δικογραφία περιλαμβάνονται και άλλα οκτώ άτομα που κατηγορούνται για διάφορα αδικήματα.

Η δομή της οργάνωσης

Στην κορυφή της πυραμίδας βρισκόταν ένας 28χρονος ο οποίος συντόνιζε και κινούσε τα νήματα. Ήταν αυτός που κατεύθυνε και καθοδηγούσε τα μέλη της συμμορίας. Έχοντας μεγάλη εμπειρία στις κλοπές αυτοκινήτων συντόνιζε τη δράση των μελών, ανέθετε τους επιμέρους ρόλους και το κυριότερο χρησιμοποιώντας τις γνωριμίες του στο χώρο του αυτοκινήτου, λάμβανε παραγγελίες για την κλοπή συγκεκριμένων τύπων και μοντέλων με σκοπό να τα προωθήσει άμεσα στην αγορά. Αρχηγοί στον επιχειρησιακό τομέα ήταν ο 29χρονος και ο 32χρονος που έκλεβαν τα οχήματα τα οποία είχαν στοχοποιήσει.

Τον καθοριστικότερο ρόλο είχαν δύο μέλη της συμμορίας ένας 35χρονος και ένας 39χρονος οι οποίοι με ειδικό λογισμικό, χορηγούσαν κωδικούς κοπής με την χρήση των οποίων ήταν δυνατή η κατασκευή κλειδιών, τα οποία χρησιμοποιούταν για να ανοίξουν οχήματα συγκεκριμένης εταιρίας, χωρίς να τα παραβιάσουν. Επιπλέον ήταν επιφορτισμένοι με το να τροποποιούν ηλεκτρονικούς εγκεφάλους των κλεμμένων οχημάτων.

Κομβικό ρόλο είχε ο 39χρονος ο οποίος μάλιστα αποτελούσε και συνδετικό κρίκο μεταξύ διάφορων κλεπτών αυτοκινήτων, καθώς σε περίπτωση που επιθυμούσαν να θέσουν σε κυκλοφορία κλεμμένα οχήματα, με παραποιημένους αριθμούς πλαισίου, απευθύνονταν σε αυτόν, προκειμένου να παρέμβει στους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους, καταχωρώντας σε αυτούς το πλαίσιο νόμιμων οχημάτων. Επιπλέον, ο ίδιος μείωνε την ένδειξη των χιλιομέτρων του κοντέρ σε οχήματα που ήταν προς πώληση, αυξάνοντας την αξία πώλησής τους και εξαπατώντας τους αγοραστές.

Η συμμορία που είχε κάνει «επιστήμη» τις κλοπές αυτοκινήτων είχε και τον κατασκευαστή κλειδιών. Πρόκειται για έναν 32χρονο ο οποίος διατηρούσε κατάστημα κλειθροποιίας σε περιοχή της Αττικής. Ηταν αυτός ο οποίος αφού ελάμβανε τους απαραίτητους κωδικούς, προέβαινε στην κατασκευή κλειδιών. Για να προλάβει δε να καλύψει τις ανάγκες της συμμορίας δούλευε και υπερωρίες.

Ενας σημαντικός τομέας δράσης αφορούσε το κόλπο με τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα. Μέλη της συμμορίας πριν την κλοπή είχαν ήδη αγοράσει όχημα που είχε καταστραφεί από τροχαίο ατύχημα, πλην όμως δεν είχε αποσυρθεί από τη νόμιμη κυκλοφορία και είτε απέκοπταν από αυτό τα μεταλλικά τμήματα που έφεραν τους αριθμούς πλαισίου, είτε τους απόξυναν.

Ακολούθως έκαναν την ίδια διαδικασία και στο κλεμμένο αυτοκίνητο, το οποίο είχαν φροντίσει να είναι ιδίας μάρκας, μοντέλου, χρώματος, χρονολογίας κατασκευής και τύπου καυσίμου (κινητήρα).

Το ειδικό λογισμικό

Ο μεγάλος σύμμαχος στην δράση της συμμορίας ήταν ο φορητός με τα κατάλληλα προγράμματα που τους έδιναν την δυνατότητα να παρακάμπτουν το σύστημα immobilizer των αυτοκινήτων ώστε να αφαιρούν το όχημα σε 25 με 30 δευτερόλεπτα.

Επιπλέον με το κατάλληλο λογισμικό είχαν την δυνατότητα:

-Να διαγράφουν από τους ηλεκτρονικούς εγκεφάλους του κλεμμένου οχήματος τον αριθμό πλαισίου και να καταχωρούν ως αριθμό πλαισίου αυτόν του τρακαρισμένου.

-Να διαγράφουν πλήρως το ιστορικό συντήρησης και βλαβών του κλεμμένου οχήματος . Στη συνέχεια της διαδικασίας αντέγραφαν όλο το ιστορικό συντήρησης και βλαβών του τρακαρισμένου οχήματος και μετέφεραν τα σχετικά δεδομένα στον εγκέφαλο του κλεμμένου.

Με αυτόν τον τρόπο το κλεμμένο όχημα γινόταν απόλυτα νομιμοφανές και τα μέλη της οργάνωσης το μεταπωλούσαν σε πολύ καλή τιμή.