ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέλος στο «σβήσιμο» των κλήσεων – Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Τέλος… εποχής φέρνει ο νέος ΚΟΚ, καθώς μεταξύ άλλων δεν θα σβήνονται πλέον οι κλήσεις της Τροχαίας στους παραβάτες οδηγούς και όλοι θα πληρώνουν το πρόστιμο, ενώ θα ενεργοποιείται άμεσα και το Point System.

Τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον ΚΟΚ παρουσίασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στο πλαίσιο παρουσίασης του συστήματος SAFESTRIP, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.

Αναφορικά με τις βεβαιώσεις και τις καταχωρήσεις των παραβάσεων, αλλά και τις κλήσεις με τα πρόστιμα ο κ.Κεφαλογιάννης τόνισε πως πλέον θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα.

Χαρακτηριστικά ανέφερε πως οι βεβαιώσεις και οι καταχωρίσεις των παραβάσεων του ΚΟΚ θα γίνονται με ηλεκτρονικά μέσα, αφού σε πολλές περιπτώσεις ο οδηγός δεν είναι παρών (π.χ. παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα). Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM. Στην περίπτωση μη καταβολής προστίμου (εμπροθέσμως) ο παραβάτης θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.

Οι κυριότερες παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορούν:

την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανά βαθμό επικινδυνότητας,

τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος,

τη μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις κατοικημένες περιοχές,

τη ρύθμιση πλαισίου για ασφαλή κυκλοφορία νέων κατηγοριών οχημάτων (μικροκινητικότητα),

την υποχρεωτική χρήση κράνους για χρήστες ποδηλάτου ηλικίας έως 12 ετών,

την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων, αλλά και

την προσαύξησή τους σε περιπτώσεις μη έγκαιρης πληρωμής.

o υφυπουργός Μεταφορών εξήγγειλε τη ψηφιοποίηση της βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, και ενεργοποίηση του Point System.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, στόχος είναι η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ίδιο δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.