MEDIA

Netflix: Στο μισό η συνδρομή εντός του 2023 αλλά με διαφημίσεις

Στα επτά δολάρια (ίδια πάνω κάτω τιμή και σε ευρώ) εκτιμάται ότι θα είναι η (χαμηλότερη) μηνιαία συνδρομή του Netflix με διαφημίσεις- σχεδόν στο μισό της κανονικής συνδρομής (15,49 δολάρια μηνιαίως) στις ΗΠΑ- η οποία θα τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του 2023.

Η συνδρομητική πλατφόρμα οπτικοακουστικού περιεχομένου διαρκούς ροής εξετάζει η τιμή της νέας υπηρεσίας να κυμανθεί μεταξύ 7 και 9 δολαρίων έχοντας τέσσερα λεπτά ανα ώρα διαφημίσεις, σύμφωνα με το δίκτυο Bloomberg.
Η ανταγωνιστική υπηρεσία του Disney+ με ένα διαφημιστικό 5λεπτο ανά ώρα έχει 7,99 δολάρια συνδρομή και αναμένεται να εφαρμοστεί από τον Δεκέμβριο.

Στελέχη του Netflix αρνήθηκαν να κάνουν δηλώσεις, σχετικώς, και αναφερόμενα στο ρεπορτάζ του Bloomberg έκαναν λόγο για εικασίες, καθώς η εταιρεία δεν έχει οριστικοποιήσει τις αποφάσεις της σχετικά με την τιμολόγηση ή άλλες λεπτομέρειες για το πακέτο με τις διαφημίσεις.

Δεν θα υπάρχει τρόπος αποφυγής των διαφημίσεων
Η οικονομική πρόταση του Netflix, αναφέρουν πηγές του ειδησεογραφικού δικτύου, δεν θα έχει σποτάκια σε προγράμματα για παιδιά ή πρωτότυπες ταινίες, δεν θα έχει δυνατότητα για «κατέβασμα» περιεχομένου εκτός σύνδεσης και δεν θα υπάρχει τρόπος αποφυγής των διαφημίσεων. Από το Netflix επιμένουν ότι όλα αυτά είναι εικασίες.

Η νέα υπηρεσία πάντως είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο. Μάλιστα το Netflix ενημέρωσε τους επενδυτές του ότι το πακέτο με τις διαφημίσεις θα αναπτυχθεί αρχικά «σε μια χούφτα αγορών με σημαντική διαφημιστική δαπάνη» και πιθανόν μεταξύ αυτήν να συμπεριλαμβάνονται και οι ΗΠΑ.

Στο Netflix επικρατεί αισιοδοξία για τη νέα υπηρεσία. Ο εκ των συνιδρυτών του και επικεφαλής παραγωγής Γκρέγκ Πίτερς ενημερώνοντας για την πορεία της εταιρείας κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022 υποστήριξε ότι τα οικονομικά στοιχεία ανα συνδρομητή στην υπηρεσία με σποτάκια θα είναι τα ίδια ή και καλύτερα από εκείνα των συνδρομητών στην τρέχουσα- κλασική- υπηρεσία.

Εξαίρεση περιεχομένου αλλά και αισιόδοξες εκτιμήσεις εσόδων

Ο έτερος των συνιδρυτών και επικεφαλής του τομέα περιεχομένου του Netflix, Τέντ Σαράντος αποσαφήνισε πως δεν θα είναι διαθέσιμο όλο το υλικό της πλατφόρμας σε όσους επιλέξουν το φτηνό πακέτο αλλά δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες.

«Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τα στούντιο», είπε και συμπλήρωσε ότι «θα εξαιρεθεί κάποιο επιπρόσθετο περιεχόμενο. Όχι όλο».

Με την οικονομικότερη μεν αλλά με διαφημίσεις υπηρεσία τα διαφημιστικά έσοδα του Netflix από τα 150 εκατ. δολάρια που είναι η πρόβλεψη για το 2023 μπορεί να διαμορφωθούν στα 1,8 δισ. δολάρια το 2025 σύμφωνα με την εταιρεία αναλυτών MoffettΝathanson της Γουόλ Στριτ.

Ο οίκος ανάλυσης οικονομικών δεδομένων εκτιμά ότι με βάση το μοντέλο που έχει για την συνδρομητική πλατφόρμα, το Netflix θα μπορεί να πουλά χρόνο στο 50% του περιεχομένου του.

Υπάρχει δε η πεποίθηση ότι η πλατφόρμα έχει ήδη προχωρήσει σε προπώληση διαφημίσεων έως το 2025.