MEDIA

Ο θρυλικός ΜΠΛΕΚ κυκλοφορεί με την ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ δωρεάν!

Κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα η νέα «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ» με την μεγαλύτερη προσφορά: Δωρεάν δύο τεύχη του θρυλικού συλλεκτικού κόμικ ΜΠΛΕΚ με νέες αδημοσίευτες ιστορίες!

Ο ανίκητος ήρωας τον παιδικών μας χρόνων, ο ΜΠΛΕΚ, επιστρέφει και ζωντανεύει τα όνειρά μας μέσα από την «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ», πολεμώντας για την ελευθερία και την ανεξαρτησία.

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ το μεγαλύτερο ελληνικό και ένα από τα μεγαλύτερα σε κυκλοφορία διεθνώς περιοδικά άμυνας και γεωστρατηγικής, εισέρχεται στον 27ο χρόνο της έκδοσής της με ένα συλλεκτικό δώρο στους αναγνώστες της.

Μην την χάσετε!

Μη χάσετε ακόμα στη νέα ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ μία συλλεκτική έκδοση του μεγαλύτερου ελληνικού περιοδικού ιστορίας: «Ελληνικά αντάρτικα στον 20ο αιώνα». Μια ιστορική έρευνα για τα ελληνικά αντάρτικα, από την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα, μέχρι την ΕΟΚΑ.

– Ένα σενάριο που είναι πιθανόν να το δούμε στους ουρανούς του Αιγαίου αν οι τουρκογερμανικές συνομιλίες για τα 38 μεταχειρισμένα Eurofighter ευοδωθούν: Την αναμέτρηση ελληνικών Rafale F.3R με τουρκικά Eurofighter Tranche 1/2.

– ΒΛΗΜΑ AASM: Το «δόρυ» των ελληνικών Rafale F.3R – Γιατί είναι αναγκαία η προμήθειά του

Η προμήθεια των 18 μαχητικών Rafale από την ΠΑ αποτέλεσε την πρώτη, μετά από δεκαπέντε χρόνια, απόφαση για την απόκτηση νέου και κρίσιμου υλικού. Τα αεροσκάφη, τα πρώτα εκ των οποίων αναμένονται εντός του 2021 στην Ελλάδα, θα προσδώσουν πρωτόγνωρες δυνατότητες στην ΠΑ. Ένα από τα όπλα που θα πρέπει να ενταχθούν στο οπλοστάσιό τους, είναι και το βλήμα αέρος-εδάφους AASM μέσω του οποίου τα αεροσκάφη θα μπορούν πραγματοποιούν προσβολές στόχων από ασφαλείς αποστάσεις.

– ΣΚΑΦΗ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΜΥΝΑΣ MMSC: Μια ολέθρια «λύση» για το ΠΝ 

Η υπόθεση της προμήθειας νέων φρεγατών για το ΠΝ κρατά από το 2009 χωρίς να έχει δοθεί ακόμη λύση. Δέκα και πλέον χρόνια μετά επιχειρείται να δοθεί μια, αλλά αποτελεί τη χειρότερη που θα μπορούσε προταθεί για το ΠΝ. Από τις φρεγάτες FREMM και Belharra οι οποίες θα εξασφάλιζαν για το ΠΝ λύσεις ναυτικής επικράτησης, αεράμυνας περιοχής με τους ASTER-30 και στρατηγικού πλήγματος με τους πυραύλους cruise SCALP Naval, οδηγούμαστε σε μια λύση η οποία θα συρρικνώσει περαιτέρω το ΠΝ.

– EKΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΠ RM-70: Το πλέον κρίσιμο πρόγραμμα του ΕΣ είναι και το πλέον… οικονομικό

Τα συστήματα ΠΕΠ RM-70 αποτελούν μαζί με τα MLRS τη δύναμη των πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων του Ε.Σ. Τα μεν πρώτα αποκτήθηκαν μεταχειρισμένα από τα αποθέματα του πρώην ανατολικογερμανικού Στρατού, τα δε δεύτερα αποκτήθηκαν καινούργια από τις ΗΠΑ. Η ηλικία όμως, ιδιαίτερα των RM-70, τα έχει καταστήσει μη αποτελεσματικά για το σύγχρονο πεδίο της μάχης.

– ΑΝΘΥΠΟΒΡΥΧΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: Επιχειρήσεις ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας στο Αιγαίο 

Η Διοίκηση Αεροπορίας Ναυτικού (ΔΑΝ) είναι μια από τις Διοικήσεις του Αρχηγείου Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού, στην οποία εντάσσονται τα ιπτάμενα μέσα του ΠΝ. Σε αυτή υπάγονται τρείς Μοίρες ιπταμένων μέσων. Η Μοίρα Αεροσκαφών Ναυτικού (ΜΑΝ), η Μοίρα Ελικοπτέρων Ναυτικού 1 (ΜΕΝ1) και η Μοίρα Ελικοπτέρων Ναυτικού 2 (ΜΕΝ2). Βασικό εργαλείο των ΜΕΝ είναι το ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο S70B6 Aegean Hawk και τα AB-212ASW. Με τα μέσα αυτά τα οποία επιχειρούν τόσο από βάσεις ξηράς όσο και από τις φρεγάτες  το ΠΝ καλείται να εκτελέσει μια σειρά ρόλων με κυριότερους τον ανθυποβρυχιακό αγώνα και την προσβολή σκαφών επιφανείας.

– ΝΕΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΟΙ ΠΕΠ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Πολλαπλή απειλή μακρού βεληνεκούς 

Το σύστημα πολλαπλών εκτοξευτών ρουκετών T-300 Kasigra είναι ένα όπλο που αναπτύχθηκε εγχώρια και τώρα υπηρετεί στις μονάδες του τουρκικού Πυροβολικού. Το σύστημα με τη νέα ρουκέτα TR-302G και εμβέλεια που φτάνει τα 120 χλμ. μπορεί να κτυπήσει σειρά στόχων στην ζώνη ευθύνης της ΑΣΔΕΝ τοποθετημένο στα μικρασιατικά παράλια. Το πλήθος των εκτοξευτών που έχουν ενταχθεί στον τουρκικό Στρατό συνιστούν μια σημαντική απειλή και για την περιοχή του Έβρου, την ώρα που ο Ε.Σ. δεν έχει να αντιπαρατάξει ένα ανάλογου βεληνεκούς σύστημα στις γραμμές του.

– SPIKE NLOS: Αντιαρματική «γροθιά» Μade in Israel για τον ΕΣ 

Η συνεχιζόμενη εμπλοκή στο Ν.Α.Αιγαίο με την καταπάτηση της ελληνικής υφαλοκρηπίδας από το τουρκικό Ναυτικό, έχει φέρει στο προσκήνιο το θέμα των δυνατοτήτων ναυτικής κρούσης από την ΠΑ. Ξαφνικά έχει προκύψει το ερώτημα, σε περίπτωση μιας σύγκρουσης, ποια θα είναι τα όπλα που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η ΠΑ για την προσβολή τουρκικών ναυτικών μονάδων. Εκτός από τα ΑΜ.39 Exocet η ΠΑ δεν διαθέτει άλλο  εξειδικευμένο όπλο ναυτικής κρούσης. Το JSOW όμως στη νέα έκδοση C-1 block III, προσφέρει δυνατότητες ναυτικής κρούσης και η ΠΑ εξετάζει σοβαρά την απόκτησή του για να εξοπλίσει τα υπό αναβάθμιση F-16.

ΤΟΜΠ ΛΕΩΝΙΔΑΣ 1/2: Προτεινόμενα προγράμματα αναβάθμισης για έναν αξιόπιστο βετεράνο!

Το ΤΟΜΠ Λεωνίδας 1 και 2 είναι η σειρά τεθωρακισμένων οχημάτων που αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα. Ήταν μια αρκετά φιλόδοξη προσπάθεια στις αρχές της δεκαετίας του ’80 που σαν στόχο είχε την δημιουργία υποδομής στην Ελλάδα για την κατασκευή ανάλογων οχημάτων για τον Στρατό, μειώνοντας την εξάρτησή του από τις ξένες αγορές. Δυστυχώς όμως επρόκειτο για μια προσπάθεια που δεν είχε συνέχεια.

ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Αραβικός κόσμος -πλην Κατάρ- συνασπίζονται με το Ισραήλ κατά της Τουρκίας 

Οι συμφωνίες του Ισραήλ για την αποκατάσταση των διπλωματικών του σχέσεων με τα ΗΑΕ και το Μπαχρέιν, αλλά και η συμφωνία με το Σουδάν αποτέλεσαν κομβικής σημασίας γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Οι δύο χώρες του Κόλπου νιώθοντας απειλούμενες από την Τουρκία, τη «Μουσουλμανική Αδελφότητα» αλλά και το Ιράν προχώρησαν σε μια συμφωνία που για την Άγκυρα αλλά και την Τεχεράνη συνιστούν «κόκκινο» πανί. Οι ισορροπίες και οι συμμαχίες παίρνουν πλέον νέα τροπή.

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΔΕΛΦΙΝ & ΞΙΦΙΑΣ: Τα πρώτα ελληνικά υποβρύχια και η δράση τους το 1912-13 

Το Ελληνικό Ναυτικό ήταν πάντα πρωτοπόρο στο ναυτικό πεδίο της μάχης. Το υποβρύχιο δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Το ενδιαφέρον, για το νέο τότε όπλο, είχε ξεκινήσει ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα όταν το 1886 έφτασε στην Ελλάδα το πρώτο καταδυόμενο Nordenfelt. Το συγκεκριμένο υποβρύχιο δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ επιχειρησιακά, καθώς γρήγορα διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα στην πλεύση του σε κατάδυση και πρακτικά δεν εντάχθηκε στον Στόλο.  Έπρεπε να περάσουν σχεδόν δύο και πλέον δεκαετίες για να παραλάβει τα πρώτα καταδυόμενα ικανά για επιχειρήσεις: Τα ΔΕΛΦΙΝ και ΞΙΦΙΑΣ.