ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιπλέον ύφεση στον κλάδο ενδυμάτων και υποδημάτων

yfesh-endymata-ypodhsh--

Παράλληλα, το 2013 ο κλάδος της ένδυσης εμφάνισε τις πρώτες ενδείξεις σταθεροποίησης και μικρής ανόδου της ζήτησης. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι νέες παραγγελίες σημείωσαν άνοδο 3,3% μετά από υποχώρηση 6 διαδοχικών ετών, υποδεικνύοντας της ομαλοποίηση της αγοράς μετά το καλοκαίρι.

Επιπλέον, η εξέλιξη της δραστηριότητας της αγοράς ένδυσης σε όρους αξίας εκφράζεται από το δείκτη κύκλου εργασιών της ΕΛΣΤΑΤ. Ο κλάδος το 2013 σημείωσε ήπια άνοδο 1,5%, μετά από διψήφιους ρυθμούς κάμψης τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός που οφείλεται στη διαφοροποίηση της προϊοντικής βάσης πολλών εταιρειών σε ακριβότερα ενδύματα και στην ενίσχυση της εξαγωγικής επίδοσης στα πλεκτά ενδύματα.

Σύμφωνα με την Infobank Hellastat, οι αρνητικές συνθήκες που επικράτησαν κατά τη διάρκεια της ύφεσης αντανακλώνται στο σημαντικό αριθμό εταιρειών που διέκοψαν τη λειτουργία τους, ενώ αρκετές μετατράπηκαν σε πλήρως εισαγωγικές / εμπορικές. Επίσης, πολλές επιχειρήσεις έχουν προσφύγει σε διαδικασίες προστασίας από τους πιστωτές λόγω αδυναμίας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις έναντι τραπεζών, προμηθευτών κ.λπ.

Τα ενδύματα και υποδήματα χαμηλού κόστους από ασιατικές χώρες εμφανίζουν, σύμφωνα με την Infobank Hellastat, υψηλή εισαγωγική διείσδυση, με πλεονέκτημα τη χαμηλότερη τιμολόγηση έναντι των αντίστοιχων επωνύμων ελληνικών προϊόντων.

Οι εταιρείες του κλάδου, όπως τονίζεται στην ίδια μελέτη, υφίστανται προβληματική ρευστότητα, λόγω αφενός της έλλειψης χρηματοδότησης από τις τράπεζες και αφετέρου της υψηλής φορολόγησης και των καθυστερημένων επιστροφών του ΦΠΑ. Επιβάρυνση ακόμα προκαλεί και η αύξηση του διαστήματος αποπληρωμής των υποχρεώσεων των πελατών. Επιπλέον, αρκετές εταιρείες (ιδίως από τη Βόρειο Ελλάδα) έχουν ήδη μετεγκατασταθεί σε γειτονικές βαλκανικές χώρες, όπου επωμίζονται χαμηλότερο εργατικό κόστος και φορολογική επιβάρυνση.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών ενδυμάτων & υποδημάτων αποτελεί τη βασικότερη στρατηγική που μπορεί να στηρίξει μεσοπρόθεσμα της εγχώριες επιχειρήσεις. Πέραν των αγορών όπου ήδη υπάρχει παρουσία ελληνικών εταιρειών, προοπτικές εντοπίζονται και σε νέες αγορές – στόχους, όπως η Ρωσία και η Μέση Ανατολή».

Πηγή: naftemporiki.gr