ΠΑΡΑΞΕΝΑ

«Νάο»: Το πρώτο ρομπότ από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Ο «Νάο» που υποδέχεται τους επισκέπτες στην ΔΕΘ είναι  μια ανθρωπόμορφη ρομποτική κατασκευή που έχει τη μοναδική δυνατότητα της αλληλεπίδρασης με τον άνθρωπο σε ψυχολογικό επίπεδο. Και μάλιστα «μιλώντας» ποντιακά.

 

 

 

Ο «Νάο», παιδί της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, της πρώτης στην Ελλάδα, κάνει υπερήφανους όχι μόνο τους δημιουργούς του, αλλά και όσους έχουν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν, στο ισόγειο του Περιπτέρου 15 στο stand A12b στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ο Νάο διαθέτει ειδικές κάμερες που καταγράφουν τις κινήσεις και τις εκφράσεις του προσώπου του ανθρώπου, μικρόφωνα που καταγράφουν τη φωνή του και ειδικούς αισθητήρες αφής για να «νιώθει» το άγγιγμά του. Όλες αυτές οι πληροφορίες διοχετεύονται στους επεξεργαστές του ρομπότ, που με ειδικό λογισμικό τις μεταφράζουν σε συναισθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο "Νάο" να αντιλαμβάνεται και να αντιδρά ανάλογα, χαμογελώντας ή απαντώντας επίσης μ' ένα χάδι.

Με το "Νάο" να μιλά ποντιακά, μικρά παιδιά ,αλλά και έφηβοι σταμάτησαν για αρκετή ώρα στο χώρο που φιλοξενείται και ο αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών Κώστας Ανθόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,, ευχαρίστησε όλους όσους δείχνουν πως με πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν ενδιαφέροντες δραστηριότητες σε σχέση με το πώς μπορεί η ποντιακή διάλεκτος να γίνει πιο προσιτή και ευχάριστη.

Αναφερόμενος στη συμφωνία συνεργασίας του Συνδέσμου με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τόνισε ότι προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ίδρυση και λειτουργία σχολείου, μέσα στο Πανεπιστήμιο διδασκαλίας ποντιακής διαλέκτου. Ήδη, έχουν υποβληθεί περίπου 400 αιτήσεις και «πιστεύουμε ότι θα ξεπεράσουμε τα 1000 άτομα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η κατάθεση αιτήσεων των ενδιαφερομένων θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτμεβρίου. Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Δευτέρα ή Τρίτη θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2016 και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου 2017. Η διδασκαλία της διαλέκτου προβλέπεται να εμπλουτιστεί με δράσεις όπως εκθέσεις, διαλέξεις, εκδηλώσεις, ενώ θα έχει και ερευνητικό χαρακτήρα δεδομένου ότι, η εμπειρία από τη λειτουργία του σχολείου θα αξιοποιηθεί για το επόμενο βήμα που θα είναι η ίδρυση μεταπτυχιακών σπουδών στην ποντιακή διάλεκτο.

Οι φίλοι του Νάο

Μπορεί ο «Νάο» να μαγνήτισε τα βλέμματα των επισκεπτών, όμως δύο φίλοι του (ρομποτικές κατασκευές) ντύθηκαν με ''μικρογραφίες'' ποντιακών φορεσιών (αντρική και γυναικεία) και έδειξαν τις χορευτικές τους ικανότητες στους ποντιακούς χορούς, προκαλώντας τον ενθουσιασμό του κοινού που έσπευσε να τους δει.

Η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι η πρώτη Ακαδημία Ρομποτικής στην Ελλάδα. Υπάρχουν προγράμματα για όλες τις ηλικίες με μαθητές από 5 έως 85 χρονών. Το ταξίδι της στο χώρο της Ρομποτικής έχει ξεκινήσει από το 2001. Επιστημονικά υπεύθυνος της Ακαδημίας Ρομποτικής είναι ο Νικόλαος Φαχαντίδης, επίκουρος καθηγητής στην Πληροφορική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

"Η «Ακαδημία Ρομποτικής»

(http://www.robotics.uom.gr/) αποτελεί καινοτομία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στον ελληνικό ακαδημαϊκό χώρο και στη διάρκεια της έως τώρα λειτουργίας της έχει παρουσιάσει πολύπλευρο έργο, τόσο με την ανάπτυξη πρότυπου εκπαιδευτικού υλικού και την οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όσο και με τη υποστηρικτική συμμετοχή της σε δράσεις κοινωνικών φορέων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φαχαντίδης.

Στόχος και όραμα της ομάδας είναι υπογράμμισε ο κ. Φαχαντίδης- βάσει των σύγχρονων επιστημονικών πορισμάτων, να αναδειχτεί ο ρόλος της Ρομποτικής ως υποστηρικτικό εργαλείο στο χώρο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, ενώ παράλληλα να υποστηριχθεί ο αναγκαίος προβληματισμός σε θέματα ηθικής και φιλοσοφίας. Να συνεισφέρει ώστε οι τεχνολογίες της Ρομποτικής να διαδοθούν και να αξιοποιηθούν στο ελληνικό σχολείο και γενικότερα σε χώρους τυπικής και άτυπης μάθησης, ως εργαλείο κατάκτησης της γνώσης, προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ένταξης, είτε μέσα από τις δράσεις που προσφέρονται στο πανεπιστήμιο είτε μέσα από συμβουλευτικές δράσεις και συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και φορείς της κοινωνίας.

Πηγή: eirinika.gr

Ο «Νάο» που υποδέχεται τους επισκέπτες στην ΔΕΘ είναι  μια ανθρωπόμορφη ρομποτική κατασκευή που έχει τη μοναδική δυνατότητα της αλληλεπίδρασης με τον άνθρωπο σε ψυχολογικό επίπεδο. Και μάλιστα «μιλώντας» ποντιακά!

Ο «Νάο», παιδί της Ακαδημίας Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, της πρώτης στην Ελλάδα, κάνει υπερήφανους όχι μόνο τους δημιουργούς του, αλλά και όσους έχουν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν, στο ισόγειο του Περιπτέρου 15 στο stand A12b στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ο Νάο διαθέτει ειδικές κάμερες που καταγράφουν τις κινήσεις και τις εκφράσεις του προσώπου του ανθρώπου, μικρόφωνα που καταγράφουν τη φωνή του και ειδικούς αισθητήρες αφής για να «νιώθει» το άγγιγμά του. Όλες αυτές οι πληροφορίες διοχετεύονται στους επεξεργαστές του ρομπότ, που με ειδικό λογισμικό τις μεταφράζουν σε συναισθήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ο "Νάο" να αντιλαμβάνεται και να αντιδρά ανάλογα, χαμογελώντας ή απαντώντας επίσης μ' ένα χάδι.

Με το "Νάο" να μιλά ποντιακά, μικρά παιδιά ,αλλά και έφηβοι σταμάτησαν για αρκετή ώρα στο χώρο που φιλοξενείται και ο αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών Κώστας Ανθόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,, ευχαρίστησε όλους όσους δείχνουν πως με πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν ενδιαφέροντες δραστηριότητες σε σχέση με το πώς μπορεί η ποντιακή διάλεκτος να γίνει πιο προσιτή και ευχάριστη.

Αναφερόμενος στη συμφωνία συνεργασίας του Συνδέσμου με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τόνισε ότι προβλέπει, μεταξύ άλλων, την ίδρυση και λειτουργία σχολείου, μέσα στο Πανεπιστήμιο διδασκαλίας ποντιακής διαλέκτου. Ήδη, έχουν υποβληθεί περίπου 400 αιτήσεις και «πιστεύουμε ότι θα ξεπεράσουμε τα 1000 άτομα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η κατάθεση αιτήσεων των ενδιαφερομένων θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτμεβρίου. Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Δευτέρα ή Τρίτη θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2016 και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου 2017. Η διδασκαλία της διαλέκτου προβλέπεται να εμπλουτιστεί με δράσεις όπως εκθέσεις, διαλέξεις, εκδηλώσεις, ενώ θα έχει και ερευνητικό χαρακτήρα δεδομένου ότι, η εμπειρία από τη λειτουργία του σχολείου θα αξιοποιηθεί για το επόμενο βήμα που θα είναι η ίδρυση μεταπτυχιακών σπουδών στην ποντιακή διάλεκτο.

Οι φίλοι του Νάο

Μπορεί ο «Νάο» να μαγνήτισε τα βλέμματα των επισκεπτών, όμως δύο φίλοι του (ρομποτικές κατασκευές) ντύθηκαν με ''μικρογραφίες'' ποντιακών φορεσιών (αντρική και γυναικεία) και έδειξαν τις χορευτικές τους ικανότητες στους ποντιακούς χορούς, προκαλώντας τον ενθουσιασμό του κοινού που έσπευσε να τους δει.

Η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Η Ακαδημία Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας είναι η πρώτη Ακαδημία Ρομποτικής στην Ελλάδα. Υπάρχουν προγράμματα για όλες τις ηλικίες με μαθητές από 5 έως 85 χρονών. Το ταξίδι της στο χώρο της Ρομποτικής έχει ξεκινήσει από το 2001. Επιστημονικά υπεύθυνος της Ακαδημίας Ρομποτικής είναι ο Νικόλαος Φαχαντίδης, επίκουρος καθηγητής στην Πληροφορική και Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

"Η «Ακαδημία Ρομποτικής»

(http://www.robotics.uom.gr/) αποτελεί καινοτομία του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στον ελληνικό ακαδημαϊκό χώρο και στη διάρκεια της έως τώρα λειτουργίας της έχει παρουσιάσει πολύπλευρο έργο, τόσο με την ανάπτυξη πρότυπου εκπαιδευτικού υλικού και την οργάνωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όσο και με τη υποστηρικτική συμμετοχή της σε δράσεις κοινωνικών φορέων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φαχαντίδης.

Στόχος και όραμα της ομάδας είναι υπογράμμισε ο κ. Φαχαντίδης- βάσει των σύγχρονων επιστημονικών πορισμάτων, να αναδειχτεί ο ρόλος της Ρομποτικής ως υποστηρικτικό εργαλείο στο χώρο της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, ενώ παράλληλα να υποστηριχθεί ο αναγκαίος προβληματισμός σε θέματα ηθικής και φιλοσοφίας. Να συνεισφέρει ώστε οι τεχνολογίες της Ρομποτικής να διαδοθούν και να αξιοποιηθούν στο ελληνικό σχολείο και γενικότερα σε χώρους τυπικής και άτυπης μάθησης, ως εργαλείο κατάκτησης της γνώσης, προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ένταξης, είτε μέσα από τις δράσεις που προσφέρονται στο πανεπιστήμιο είτε μέσα από συμβουλευτικές δράσεις και συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και φορείς της κοινωνίας.

Πηγή: eirinika.gr

– See more at: http://www.newsone.gr/ellada/1175259-nao-to-proto-rompot-apo-to-panepistimio-makedonias#sthash.KOEt0PhR.dpuf