ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ

Σε εφαρμογή τέθηκε σήμερα Κυριακή (7/12) η μεγάλη αλλαγή στις αστικές μεταφορές της Αττικής, με την απομάκρυνση των εναέριων καλωδίων των τρόλεϊ να ξεκινά από τον Πειραιά. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, προβλέπεται η κατάργηση περίπου του 70% του δικτύου, δηλαδή 143 χλμ. καλωδίων, τα οποία θα αποξηλωθούν σταδιακά μέσα σε διάστημα 18 μηνών.

Τα καλώδια θα παραμείνουν μόνο σε βασικούς, ευθύγραμμους οδικούς άξονες, με μεταφορά συγκεκριμένων γραμμών τρόλεϊ, ώστε —όπως υποστηρίζει το υπουργείο— να βελτιωθούν οι συχνότητες δρομολογίων και να διατηρηθεί η αποδοτικότητα του μέσου. Παράλληλα, οι γραμμές που καταργούνται θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία νέας τεχνολογίας.

Για μια «πολύ σημαντική μέρα που δεν μπορεί να επισκιαστεί από καμία διαφωνία» έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

«Ένα πολύ μεγάλο δίκτυο το οποίο υπηρέτησε τον Αθηναίο και τον Πειραιώτη εδώ και πάνω από 7 δεκαετίες, φτάνει σε ένα τέλος εποχής», ανέφερε. «Η τεχνολογία πλέον το έχει επιτρέψει, οι ανάγκες της εποχής έχουν αλλάξει. Η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία. Αποχαιρετούμε σταδιακά τα τρόλεϊ, όχι με ευκολία αλλά με σεβασμό σε όσα πρόσφεραν. Τεχνικά όμως και αισθητικά και από άποψη δημοσίου και οικονομικού συμφέροντος ο ουρανός της Αθήνας και του Πειραιά επιτέλους θα αναπνεύσει».

Όπως ανέφερε, καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων του τρόλεϊ, ξεκινώντας από τον Πειραιά. «Από αύριο οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία και σταδιακά αυτή η αντικατάσταση θα φτάσει σε όλον τον Πειραιά και στην Αθήνα, με εξαίρεση δυο μεγάλες ευθείες τις οποίες έχουμε αναρτήσει».

«Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα η επόμενη μέρα. Ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο αναπληρωτής υπουργός εξήγησε ότι η συγκεκριμένη απόφαση βασίζεται κυρίως στο υψηλό λειτουργικό κόστος του υπάρχοντος συστήματος: «Το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο από εκείνο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου νέας γενιάς, ενώ το δαιδαλώδες εναέριο δίκτυο των 143 χιλιομέτρων δεν προσφέρει πλέον κανένα περιβαλλοντικό όφελος. Αντιθέτως, επιβαρύνει συνολικά το οδικό δίκτυο… Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελείται με τρόλεϊ, το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για το ίδιο χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο το κόστος πέφτει στα 2,5 ευρώ».