ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τέλος στο «θρίλερ» με την Cosco – Κατατέθηκαν οι αλλαγές από τον Δρίτσα

Κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας τις αλλαγές στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ κατά τη συζήτηση που διεξάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής. Πρόκειται για «ένδειξη καλής θέλησης» της κυβέρνησης, υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για τα δημοσιεύματα που τον έφερναν να επιρρίπτει την ευθύνη για την εμπλοκή στο Μαξίμου.

 

 

«Καλώ την αίθουσα να αντισταθεί σ’ αυτή την αθλιότητα. Μην ανέχεστε αυτού του είδους την αγυρτεία και μην αφήνετε άλλου είδους συστήματα να καθορίζουν την πολιτική», είπε εμφατικά, δηλώνοντας ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τις αλλαγές που έγιναν και προσθέτοντας ότι οι αλλαγές έγιναν από το υπουργείο του και την Γραμματεία της Κυβέρνησης.

Όσον αφορά τις νομοτεχνικές αλλαγές ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «θα κριθούν στην πράξη» και επανέλαβε ότι «σεβόμαστε τον παραχωρησιούχο και τη φίλη χώρα της Κίνας και δεν έχουμε αντίρρηση να εξαντλήσουμε όλη μας την καλή θέληση. Αποδείξαμε ότι πολιτικά αξιολογούμε ως πρώτιστη υποχρέωσή μας να υπάρξει η εμπιστοσύνη για να πάρει μπρος η αναπτυξιακή διαδικασία».

Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε ότι «η φασαρία, η αναταραχή που έγινε μετά την περίφημη επιστολή της COSCO οφείλω να σας βεβαιώσω ότι δεν είχε καμία ουσιώδη βάση. Δεν αποτελούν οι αλλαγές που έκανε η κυβέρνηση παραβίαση συμφωνημένων, της σύμβασης παραχώρησης ή κάτι άλλο. Ο παραχωρησιούχος ζητά εγγυήσεις υπερβολικής κάλυψης και γεννήθηκε μείζον ζήτημα χωρίς να χρειαζόταν να γεννηθεί».

Επέκρινε ακόμη «τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης» ότι έσπευσαν να αναδείξουν «θέμα αναξιοπιστίας της κυβέρνησης ή πονηριάς».

Θύλλα νωρίτερα στη Βουλή και μάχη στα έδρανα για την Cosco

Η σύμβαση με την Cosco θα κυρωθεί κανονικά, δήλωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη και κατήγγειλε απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης του ζητήματος, την παραμονή του ταξιδιού του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στην Κίνα.

«Όπως ξεκαθάρισε και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ο θόρυβος που έχει ξεσηκωθεί γύρω από το θέμα της κύρωσης της σύμβασης με την COCSO είναι επί ουσιαστικά ανύπαρκτου ζητήματος», ανέφερε η κ. Γεροβασίλη και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, προχώρησε, ως όφειλε, στις απαιτούμενες βελτιώσεις, προκειμένου να είναι νομοτεχνικά άρτιες οι διατυπώσεις του κυρωτικού νόμου».

«Οι υπερβολικές αντιδράσεις καθώς και η απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης του ζητήματος, την παραμονή του ταξιδιού του πρωθυπουργού στην Κίνα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα παιχνίδι εντυπώσεων. Το θέμα έχει, ήδη, διευκρινιστεί πλήρως και η σύμβαση θα κυρωθεί κανονικά», υπογράμμισε η κυβερνητική εκπρόσωπος.

Τα «καρφιά» Δρίτσα

Το “μπαλάκι” στην γενική γραμματεία της κυβέρνησης πέταξε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά την διάρκεια της τοποθέτησης του στην Ολομέλεια στην σύζητηση για την κύρωση της συμφωνίας παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco.

Σύμφωνα με τον Θοδωρή Δρίτσα η κυβέρνηση είχε το δικαίωμα για αλλαγές με βάση τον κυρωτικό νόμο που εμπεριέχεται στην κύρωση παραχώρησης. Υποστήριξε όμως ότι δεν ήταν το υπουργείο Ναυτιλίας αυτό που προχώρησε στις αλλαγές αλλά η γενική γραμματεία της κυβέρνησης.

Όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας “αυτό συμβαίνει πάντα με κριτήριο την ορθή νομοθέτηση” και τόνισε ότι οι αλλαγές δεν παραβιάζουν τα δεδομένα της συμφωνίας ούτε έγιναν προκειμένου να παραβιάσουν τα συμφωνηθέντα αλλά ούτε παραβιάζουν την συμφωνία. Ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε επίσης ότι για τις επίμαχες αλλαγές είχε ενημερωθεί και το ΤΑΙΠΕΔ καθώς του είχαν διαβιβαστεί. “Δεν έγιναν ξαφνικά για να αιφνιδιάσουν, δεν έγιναν για να κρ.υψουν κάτι”, συμπλήρωσε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Κλείνοντας την τοποθέτηση του ο Θοδωρής Δρίτσας ενημέρωσε την Ολομέλεια ότι οι νομοτεχνικές αλλαγές βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο της διαμόρφωσης τους προκειμένου να κατατεθούν στο Σώμα, λύνοντας όλα τα ζητήματα που έχουν ανοίξει τις τελεύταίες ώρες.

Καταλήγοντας πάντως ο κ. Δρίτσας ανακοίνωσε ότι αυτή την ώρα βρίσκεται σε εξέλιξη το τελικό στάδιο επεξεργασίας νέων νομοτεχνικών αλλαγών που θα λύνουν όλα τα ζητήματα και δεν θα αφήνουν κενά για παρερμηνείες.

Μετά το τέλος της τοποθέτησης του αρμόδιου υπουργού Ναυτιλίας η συνεδρίαση διακόπηκε για μια ώρα προικειμένου η συζήτηση στην Ολομέλεια να διεξαχθεί επί του τελικού σχεδίου που θα συμπεριλαμβάνει τις νέες ρυθμίσεις. Όπως ανέφερε μάλιστα ο Θοδωρής Δρίτσας οι νομοτεχνικές βελτιώσεις βρίσκονται ήδη στην γενική γραμματεία της κυβέρνησης.

“Πυρά” από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

Νωρίτερα, η συνεδρίαση στην Ολομέλεια ξεκίνησε με την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας να δέχονται ισχυρά “πυρά” από όλες τις πτέρυγες της αντιπολίτευσης. Ο Ανδρέας Λοβέρδος από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ζήτησε να μην αρχίσει η συνεδρίαση εάν πρώτα ο υπουργός Ναυτιλίας δεν προχωρήσει στις απαιτούμενες αλλαγές.

“Δεν δεχόμαστε να ξεκινήσει η διαδικασία αν ο υπουργός δεν φέρει τις αλλαγές”, είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος, τονίζοντας πως «δεν μπορεί η εθνική αντιπροσωπεία να εμπαίζεται. Αυτός που πειράζει αυτά που υπέγραψε, εμπαίζει τη Βουλή. Θα συνεχιστεί αυτό το παραμύθι σήμερα;”.

Από την πλευρά της ΝΔ η εισηγήτρια του κόμματος Όλγα Κεφαλογιάννη υποστήριξε πως «πριν ξεκινήσει η συζήτηση να αποσαφηνιστεί ότι υπάρχει μείζον ζήτημα για την αξιοπιστία της χώρας και για την επένδυση. Να μας πει ο υπουργός τι ακριβώς συμβαίνει. Είναι ένα κείμενο υπογεγραμμένο, οι συμφωνίες πρέπει να τηρηθούν. Οποιαδήποτε αλλοίωση σημαίνει ότι η συμφωνία είναι στον αέρα. Δεν μπορείτε να στιγματίζετε τη χώρα. Γνωρίζει ή δεν γνωρίζει ο κ. Τσίπρας;».

Ο Σπύρος Δανέλλης από το Ποτάμι ανέφερε πως “είτε πρόκειται για αφέλεια είτε για τυχοδιωκτισμό έχει πληγεί η αξιοπιστία της χώρας”, ενώ η Διαμάντω Μανωλάκου από το ΚΚΕ σημείωσε πως «η κωμωδία έχει πολλά πρόσωπα. Στο κινέζικο μονοπώλιο τα έχετε δώσει όλα όλοι σας. Η μπότα του κινέζικου μονοπωλίου τα ζητά όλα».

Υπερασπίζοντας της κυβέρνηση η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φωτεινή Βάκη υποστήριξε, επιτιθέμενη προς την πλευρά της αντιπολίτευσης, πως “η δουλειά της εταιρείας είναι να υπερασπίζεται τα συμφέροντά της και της Βουλής να συζητά και να κάνει νομοτεχνικές βελτιώσεις. Έχετε δει αν πρόκειται για νομοτεχνικές βελτιώσεις ή κάτι άλλο; Εκτός αν έχετε ταυτιστεί με τους δικηγόρους της Cosco”.