ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τι προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια

Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια παρουσιάστηκε σήμερα, 3 Φεβρουαρίου 2020, σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Η παρουσίαση έγινε στο Μουσείο Αυτοκινήτου, όπου πριν από περίπου τέσσερα χρόνια ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είχε παρουσιάσει την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για την Οδική Ασφάλεια.

Σήμερα, η πρόταση αυτή μετουσιώνεται σε ένα ενιαίο, συνεκτικό πλαίσιο με νομοθετικές πρωτοβουλίες, διοικητικές ενέργειες, δράσεις και έργα.

Η διεθνής εμπειρία υποδεικνύει ότι μια επιτυχημένη στρατηγική πρέπει να εστιάσει στα εξής ζητήματα:

–       Αξιόπιστα και ποιοτικά δεδομένα.

–       Καλά μελετημένο στρατηγικό σχέδιο με συγκεκριμένους στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα που θα το υλοποιεί ένα σταθερό σύστημα διακυβέρνησης.

–       Καλλιέργεια κυκλοφοριακής αγωγής μέσα από την εκπαίδευση και την επικοινωνία.

–       Αποτελεσματικό σύστημα επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας

–       Βελτίωση της ασφάλειας των υποδομών και των οχημάτων.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε:

«Το σχέδιό μας εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι. Υπεύθυνοι οδηγοί. Κυκλοφοριακή παιδεία. Δίκαιοι κανόνες για όλους.

Το πιο άμεσο και φλέγον, είναι να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους μας. Κεντρική θέση σε αυτή την προσπάθεια έχει το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Αλλά και το ειδικό πλέγμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου, μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος δρόμος.

Ξεμπλοκάρουμε επίσης μεγάλα οδικά έργα: Τον Ε-65, τον ΒΟΑΚ, το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη.

Με το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση και εξέταση υποψήφιων οδηγών, δημιουργούμε ένα νέο σύστημα, με διαφάνεια και αξιοπιστία. Να τελειώνουμε με την επικίνδυνη ελληνική πραγματικότητα, πολλοί οδηγοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν!

Επιλογή και προσπάθεια της κυβέρνησής μας είναι να δίνουμε κίνητρα για την ανανέωσή του στόλου ΙΧ, γιατί τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα.

Προχωράμε επίσης σε αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Οι προβλέψεις του θα είναι δίκαιες, ρεαλιστικές και θα χτυπούν τα προβλήματα στη ρίζα τους.

Με λίγα λόγια, το σχέδιό μας προβλέπει συγκεκριμένα βήματα: για να γίνουμε όλοι μας καλύτεροι οδηγοί, που οδηγούν πιο σύγχρονα οχήματα, σε πολύ ασφαλέστερους δρόμους και με δίκαιους κανόνες».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε:

«Η νέα εθνική προσέγγιση για την οδική ασφάλεια είναι αυτή του Ασφαλούς Συστήματος που αναγνωρίζει ότι το ανθρώπινο λάθος είναι εγγενές στοιχείο της ανθρώπινης φύσης. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέρη ενός οδικού συστήματος πρέπει να αναλάβουν ευθύνη ώστε το αναπόφευκτο τροχαίο ατύχημα να μην είναι θανατηφόρο. Η ευθύνη, λοιπόν, δεν μπορεί να ανήκει μόνο στον χρήστη ενός δρόμου. Κάθε εμπλεκόμενο μέρος, η πολιτεία, οι διαχειριστές των δρόμων και η κοινωνία των πολιτών, πρέπει να έχουν ενεργό ρόλο στην αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στη χώρα μας. Το ευρωπαϊκό όραμα για μηδενικά θύματα από τροχαία το 2050 μπορεί να μοιάζει ουτοπικό, αλλά όσο παλεύουμε να το πετύχουμε ο αριθμός των θυμάτων θα μειώνεται».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων υπουργείων και φορέων στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης. Συγκεκριμένα, παρέστησαν: ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας κ. Βασίλης Κοντοζαμάνης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Λευτέρης Οικονόμου, η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέτα Μακρή, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων κ. Χρήστος Κέλλας, ο Γ.Γ. Μεταφορών κ. Νίκος Σταθόπουλος, ο Γ.Γ. Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γιώργος Στασινός, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Παναγιώτης Παπαντωνίου, ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, ο Πρόεδρος της Hellastron (Hellenic Association of Toll Road Network) κ. Σταύρος Σταυρής, ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΜΕΑ κ. Βασίλειος Κουτσιάνος, ο Καθηγητής Οδικής Ασφάλειας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Γιώργος Γιαννής, η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Ο.ΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» κ. Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, η Εκπρόσωπος του Ιδρύματος για την Οδική Ασφάλεια «Άρης Σταθάκης» (StAr) κ. Χριστίνα Σταθάκη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, η Αστυνομικός υπάλληλος της Διεύθυνσης Τροχαίας κ. Αναστασία Τζαρίμα, η διασώστης του ΕΚΑΒ κ. Αφροδίτη Δημαρά και ο Ανθυποπυραγός κ. Γεώργιος Αρβανίτης.