slider, ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Τα Τέμπη με σημάδεψαν – Χωρίς προηγούμενο η παραίτησή μου»

Με αναφορές στο θεσμικό πλαίσιο, τα δημοσιονομικά δεδομένα της περιόδου και τα τεχνικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του σιδηροδρόμου, ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπερασπίστηκε το έργο του από το βήμα της Βουλής, δηλώνοντας έτοιμος να τεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

«Σας το λέω ξεκάθαρα: στηρίζω την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής και θέτω τον εαυτό μου στην κρίση της Δικαιοσύνης», είπε, προσθέτοντας ότι «δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από καμία ασυλία».

Αναφερόμενος στη νύχτα της τραγωδίας, έκανε λόγο για «οδύνη» που τον «συντάραξε» και τόνισε ότι «τα δάκρυά μου ήταν αληθινά». Παραδέχτηκε πως η υπόθεση των Τεμπών «βρέθηκε στο κέντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης και εκμετάλλευσης», αλλά ο ίδιος δεν απάντησε στις επιθέσεις που δέχτηκε, επιμένοντας ότι έχει «πίστη στη νομιμότητα» και «εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη».

Για τη δικογραφία, επεσήμανε πως «στις χιλιάδες σελίδες υπάρχουν δύο αναφορές στο όνομά μου, που αφορούν επιστολές που έλαβα από υπηρεσιακούς παράγοντες». Σχετικά με την ενίσχυση του προσωπικού, σημείωσε ότι «τον Σεπτέμβριο του 2021 εντοπίστηκε ανάγκη για 290 προσλήψεις και δρομολογήθηκαν πάνω από 400». Τόνισε επίσης ότι «έγιναν άμεσα 200 προσλήψεις με σύμβαση ορισμένου χρόνου», ενώ χαρακτήρισε «αναληθή» τα περί ρουσφετιού για τον σταθμάρχη, εξηγώντας πως «δεν είχε προσληφθεί με μπλοκάκι, ήταν δημόσιος υπάλληλος που μετατάχθηκε μέσω κινητικότητας».

Ως προς τη χρηματοδότηση, υπενθύμισε πως το ανώτατο όριο δαπανών «στην Ελλάδα του Μνημονίου ήταν 45 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος» και ότι επί θητείας του η επιχορήγηση «αυξήθηκε στα 75 εκατομμύρια στο τέλος του 2022». Υπογράμμισε δε ότι αυτό «δεν μπορούσε να γίνει νωρίτερα λόγω του Μεσοπρόθεσμου που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ».

Αναφορικά με τα συστήματα ασφαλείας, υποστήριξε ότι «τη στιγμή του δυστυχήματος λειτουργούσαν σε ποσοστό 14% στο βασικό ευρωπαϊκό δίκτυο», προσθέτοντας ότι «η απουσία τους δεν προκαλεί από μόνη της ατύχημα». Αντιθέτως, είπε, «αν τηρείται ο γενικός κανονισμός λειτουργίας, η κυκλοφορία είναι ασφαλής και χωρίς το ERTMS».

Τόνισε ότι υπήρχε σε ισχύ «πιστοποιητικό ασφάλειας από τη ΡΑΣ μέχρι το 2026, χωρίς παρατηρήσεις», ενώ και η Hellenic Train είχε λάβει «ευρωπαϊκό πιστοποιητικό λίγες ημέρες πριν την τραγωδία, επίσης χωρίς περιορισμούς».

«Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί δεν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας ή γιατί καθυστέρησε η 717. Ούτε γιατί αδιαφορήσαμε», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «το ψέμα είναι πιο βολικό από τις σκληρές αλήθειες».

Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Μακάρι να είχα μπορέσει παραπάνω, αλλά μέσα σε 3,5 χρόνια δεν ανατρέπονται προβλήματα δεκαετιών». Υπογράμμισε πως με την παραίτησή του ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και επισήμανε πως «δεν υπάρχει τέτοιο προηγούμενο στα χρόνια της Μεταπολίτευσης».

Ζήτησε από τους βουλευτές όλων των κομμάτων να υπερψηφίσουν την πρόταση για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής και δήλωσε με έμφαση: «57 ζωές χάθηκαν στα Τέμπη. Η νύχτα εκείνη σημάδεψε εκατοντάδες ανθρώπους, ανάμεσά τους κι εμένα».

Πηγή: ΕΘΝΟΣ