3 top δεξιά, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΥΓΕΙΑ

Πώς λειτουργεί από σήμερα η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων! Οι 5 κατηγορίες και οι εκτιμώμενοι χρόνοι αναμονής

Η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων καταρτίζεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί στην ΗΔΙΚΑ και αποτελεί το ψηφιακό σύστημα αρχειοθέτησης, όπου απεικονίζεται η σειρά προτεραιότητας των προς εκτέλεση χειρουργικών επεμβάσεων στα νοσοκομεία.

Η λίστα ενημερώνεται με τα απαραίτητα στοιχεία της κλινικής εκτίμησης του εκάστοτε πολίτη που κρίνεται από τον θεράποντα ιατρό-χειρουργό ότι χρήζει χειρουργικής επέμβασης και διαλειτουργεί με κάθε αναγκαίο πληροφοριακό σύστημα και διαρθρωμένο σύστημα δεδομένων, όπως τα Εθνικά Μητρώα Ασθενών και ο Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας.

Αναλυτικά, κάθε νοσοκομείο που είναι υπεύθυνο για τη σύσταση και λειτουργία της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων προχωρά στην εκκαθάριση της λίστας που τηρεί, αφού επιβεβαιώσει ότι κάθε ασθενής που είναι ήδη ενταγμένος στην υφιστάμενη λίστα χειρουργείου επιθυμεί να παραμείνει εγγεγραμμένος σε αυτήν. Για την τελική επιβεβαίωση της παραμονής ή της διαγραφής των ασθενών από τη λίστα πραγματοποιείται τηλεφωνική επικοινωνία. Οι ασθενείς, για τους οποίους διαπιστώνεται ότι δεν επιθυμούν να παραμείνουν εγγεγραμμένοι στην εν λόγω λίστα, διαγράφονται από αυτήν προκειμένου οι λίστες να εκκαθαριστούν.

Ως υπεύθυνος εποπτείας και ελέγχου της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων ορίζεται ο αναπληρωτής διοικητής και όπου δεν υπάρχει ο διοικητής, ενώ ως υπεύθυνος για την κατάρτιση και λειτουργία της ο διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας. Επιπλέον, κάθε θεράπων χειρουργός εντάσσει στην ψηφιακή πλατφόρμα της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία της εγγραφής ασθενούς. Μετά την κλινική εκτίμηση της κατάστασης κάθε ασθενούς του, αξιολογεί τη σοβαρότητα της νόσου και κατατάσσει το περιστατικό βάσει συγκεκριμένης κατηγοριοποίησης και κριτηρίων, όπου προσδιορίζεται ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης.

Το κάθε περιστατικό κατηγοριοποιείται με βάση την εξέλιξη της νόσου.

Ειδικότερα, υπάρχουν πέντε κατηγορίες:

– Για περιστατικά που έχουν γρήγορη εξέλιξη και η καθυστέρηση επηρεάζει το αποτέλεσμα, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης είναι 2 εβδομάδες.

– Για περιστατικά με δυνητικά γρήγορη εξέλιξη και η καθυστέρηση μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης είναι 3 έως 6 εβδομάδες.

– Για περιστατικά με έντονα συμπτώματα ή δυσλειτουργία, χωρίς γρήγορη εξέλιξη, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης είναι 7 έως 12 εβδομάδες.

– Για περιστατικά με ήπια/μέτρια συμπτώματα ή δυσλειτουργία, χωρίς γρήγορη εξέλιξη, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης είναι 13 έως 24 εβδομάδες.

– Για περιστατικά χωρίς συμπτώματα ή δυσλειτουργία, χωρίς γρήγορη εξέλιξη, ο εκτιμώμενος χρόνος αναμονής μέχρι την πραγματοποίηση της επέμβασης είναι 25 εβδομάδες και άνω.

Σε περίπτωση αλλαγής της κατάστασης της υγείας του ασθενούς και διενέργειας της επέμβασης σε διαφορετικό χρόνο, ο γιατρός οφείλει να ενημερώσει το σύστημα.

Ο ασθενής ενημερώνεται από το νοσοκομείο για την προγραμματισμένη ημερομηνία του χειρουργείου του, πληροφορία που λαμβάνει και από την ΗΔΙΚΑ με email η μέσω της εφαρμογής MyHealthApp.