ΚΟΙΝΩΝΙΑ, Κορωνοϊός

Τί λένε οι επιστήμονες για το άνοιγμα των σχολείων – Διίστανται  οι απόψεις 

Το κλείσιμο όλων των σχολικών μονάδων ήταν το πρώτο μέτρο που είχε ληφθεί στη χώρα μας και ίσχυσε από τις 11 Μαρτίου, ωστόσο με νεότερη υπουργική απόφαση παρέτεινε το κλείσιμο των σχολείων μέχρι και τις 11 Μαΐου.

Μερίδα επιστημόνων θεωρεί πως στο τραπέζι της… τηλεδιάσκεψης πρέπει να συζητηθεί επί του παρόντος μόνο η επιστροφή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα θρανία, πιθανότατα στις 11 Μαΐου και ενδεχομένως και αργότερα και υπό συγκεκριμένους όρους, και απορρίπτει κατηγορηματικά την επιστροφή στη σχολική ζωή για τους άλλους μαθητές.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι ειδικοί οι οποίοι θεωρούν πως πρέπει να γίνει μέσα στον Μάιο σταδιακά η επανεκκίνηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και να ολοκληρωθεί διά ζώσης το σχολικό έτος για όλους τους μαθητές, ενώ παράλληλα υποστηρίζουν και τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και νηπιαγωγείων.

Οι ίδιοι επιχειρηματολογούν ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θεωρούνται ώριμοι (έχουν και δικαίωμα ψήφου) για να ακολουθήσουν τις οδηγίες κοινωνικής αποστασιοποίησης και υγιεινής και στα διαλείμματα.

Παράλληλα  κυβερνητικοί κύκλοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί στο καθολικό άνοιγμα των σχολείων καθώς αρκετοί μαθητές έρχονται μετά το τέλος των μαθημάτων σε επαφή με ενήλικους αλλά και ενδεχομένως, γιαγιάδες και παππούδες που δεν αποκλείεται να αναλαμβάνουν τη φροντίδα τους μέχρι την επιστροφή των γονέων από τη δουλειά.

Επικρατέστερο σενάριο, πάντως αυτή τη στιγμή είναι είναι το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, ξεκινώντας με την επανέναρξη των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου προς το τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου.